Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser Motorsporten.dk
Nyheder fra dansk motorsport, og international motorsport med dansk deltagelse.
Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser

InterProgressbank Spartak Racing

 
 
Kørerinfo

2008 Le MansMike HezemansLamborghini Murciélago (GT1)
2008 Le MansPeter KoxLamborghini Murciélago (GT1)
2008 Le MansRoman RusinovLamborghini Murciélago (GT1)


Le Mans 2008:

Teamdata
Startnummer: 55
Team: InterProgressbank Spartak Racing
Base: Rusland (Kirschanschöring, Tyskland)
Teamejer: Hans Reiter
Link: www.reiter-engineering.com, ipbspartakracing.ru/

Køretøj
Chassis: Lamborghini Murciélago R-GT
Motor: Lamborghini, 5988 ccm atmosfærisk motor
Dæk: Michelin

Kørerhold
Peter Kox (NL) født 23-02-1964, 10 tidligere starter, 1 klassesejr i GTS
Roman Rusinov (RUS) født 21-10-1981, debutant
Mike Hezemans (NL) født 25-07-1969, 7 tidligere starter, 1 sjetteplads i GTS

Resultater 2008
Le Mans Series: 1 andenplads, 1 tredjeplads, 1 fjerdeplads
Testweekend: 37. (9.) hurtigste i tiden 4:03,404 over 49 omgange
Tidtagning:
Warm-up:
Løb:
Hurtigste omgang:

Et russisk investeringsfirma og Hans Reiter er partnere i det hidtil mest seriøse Lamborghini-projekt på Le Mans. Hidtil har Kox og Rusinov gjort det ganske hæderligt i LMS-serie og med lidt held kunne første sejr være vundet på Spa-Francorchamps i maj. Mike Hezemans er hentet ind som forstærkning fra FIA GT-serien, men konkurrencen på Le Mans er en anden end teamet er vant til. Desuden har småproblemer drillet og over 24 timer, kan det blive til lang tid i pitten.
Kommer holdet i mål, er det en præstation i sig selv. I så fald bliver det en placering i bunden, men bilen giver da varietet så længe.

Lamborghini’ens bagtøj viste hurtigt svagheder og allerede omkring midnat, havde bilen tilbragt 3½ timer i pitgaragen i to længerevarende stop for udskiftning af både differentiale og bagaksel. Alle fornuftige placeringschancer var dermed hurtigt overstået, men Reiter-teamet fortsatte ufortrødent, trods flere mindre forsinkelser, på vejen mod niende og sidstepladsen i GT1.
Det er svært at bedømme denne hidtil mest seriøse Lamborghini-deltagelse på Le Mans. Løbet var dårligt kommet i gang før bilen var uoverkommeligt forsinket. Men den kom i mål og det er første gang det er sket for den italienske tyr. At det skete 78 omgange efter den klassevindende Aston Martin er en anden sag, men fremtidige ekspeditioner til Le Mans skal blive interessante at følge.
 


15/08/08  Le Mans
Series
 
Le Mans Series - 1. fri træning