Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser Motorsporten.dk
Nyheder fra dansk motorsport, og international motorsport med dansk deltagelse.
Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser

Kruse Schiller Motorsport

 
 
Kørerinfo

2008 Le MansAllan SimonsenLola B05-40 Mazda (LMP2)
2008 Le MansHideki NodaLola B05-40 Mazda (LMP2)
2008 Le MansJean de PourtalesLola B05-40 Mazda (LMP2)
2009 Le MansHideki NodaLola (LMP2)
2009 Le MansJean de PourtalesLola (LMP2)
2009 Le MansMatthew MarshLola (LMP2)


Le Mans 2008:

Teamdata
Startnummer: 44
Team: Kruse Schiller Motorsport
Base: Siegburg, Köln, Tyskland
Teamejere: Kai Kruse og Hardy Schiller
Teknisk chef: Kai Kruse Link: www.kruse-schiller-motorsport.com

Køretøj
Chassis: Lola B05/40, Chassis HU07
Motor: Mazda MZR-R/AER række-4, 1997 ccm turboladet motor
Dæk: Dunlop

Kørerhold
Jean de Portales (F) født 19-08-1965, 1 tidligere start, udgået
Hideki Noda (J) født 07-03-1969, debutant
Allan Simonsen (DK) født 05-07-1978, 1 tidligere start, tredjeplads i GT2

Resultater 2008
Le Mans Series: 1 sjetteplads, 1 udgåelse, 1 ikke start
Testweekend: 45. (10.) hurtigst i tiden 4:11,830 over 45 omgange
Tidtagning:
Warm-up:
Løb:
Hurtigste omgang:

Sidste års Pescarolo-Judd er skiftet ud med en Lola – og ganske interessant – med Mazda-motor. Med Hideki Noda som fast kører på bilen, sammen med Jean de Portales, kan det tolkes som om den japanske bilfabrik er på vej tilbage til Le Mans. Indtil videre har Kruse/Schiller været et hold, der har måttet kæmpe med pålidelighed og fart. Teamets tredjekører har skiftet mellem flere navne, indtil Allan Simonsen blev den endelige kører, og det endda bør i høj grad være styrkelse.
I 2005 fik Kai Kruse sit team igennem på fjerdepladsen i P2 og det bliver en præstation at gentage dét resultat. Teamet er her med en ny bil- og motorkombination og som resultat vil jeg gætte på en udgåelse eller langt nede i rækkerne efter en mængde problemer.

En mareridtsweekend for dette tyske hold. Noda crashede bilen alvorligt i onsdagens tidtagning, men begge parter deltog i lørdagens warm-up. Bilen var dog aldrig optimal og en række problemer gav kun lidt afslapning for et allerede overarbejdet pitmandskab. Transmissionsproblemer fældede endeligt bilen midtvejs i løbet.
En effektiv demonstration af hvor galt det kan gå, når tingene rigtig rotter sig sammen. Kruse-Schiller nåede aldrig ind i løbet, i en sæson der i forvejen har været svær. Også en svær prototypedebut for Allan Simonsen, der på grund at tidtagningsuheldet end ikke var officielt kvalificeret til start.

Er din virksomhed klar til robotter?