| Når 2026-sæsonen begynder, skifter RaceGroup navn til Selected Car Racing. Det sker som et led i entréen på de største europæiske baner i GT World Challenge, hvor teamet stiller til start med tre danske kørere i en Ferrari 296 GT3 EVO.
Sideløbende bliver der oprustet i Danmark, hvor den regerende danske mester i Super GT, Martin Andersen, bliver en del af Selected Car Racing.
”Vi har fortsat en klar målsætning om at præge dansk motorsport gennem en både stærk og bred indsats. Med Martin Andersen får vi en super profil og favoritten til at tage mesterskabet i Super GT ombord. Martin er utrolig stabil. Han kører med et godt overblik, og jeg tror faktisk, at vi kommer til at se ham køre endnu hurtigere i den kommende sæson, når vi sammen kommer til at arbejde med alle de små detaljer,” siger Henrik Lundgaard, der er teamchef for Selected Car Racing.
Super GT ser ud til at blive kongeklassen i Danmark næste år, efter promotoren bag TCR har valgt at trække sig. I Super GT har Martin Andersen gennem flere sæsoner været en af de absolut dominerende kørere i det store felt, og målsætningen for 2026 er at genvinde mesterskabet.
“Jeg ser frem til et virkelig stærkt 2026 med Selected Car Racing. Jeg kommer til teamet som forsvarende mester i Super GT og går benhårdt efter at forsvare titlen. Og det sker i samarbejde med Simon Seiersen, som jeg også skal dele mine erfaringer med. Simon er inde i en virkelig flot udvikling, og jeg ser meget frem til at få gang i vores nye samarbejde,” forklarer Martin Andersen.
Simon Seiersen sluttede 2025 som nummer otte i kampen om mesterskabet og hentede undervejs en enkelt podieplacering.
”I mine øjne kommer vi med den helt rigtige kombination af talent og erfaring. Simon Seiersen kan lære rigtigt meget af Martin, når det handler om at sætte en sæson sammen på et højt niveau, og jeg glæder mig rigtigt meget til at arbejde sammen med dem begge,” siger Henrik Lundgaard.
Selected Car Racing kommer også fortsat til at præge Special Saloon-klassen. Selected Car Group, der ejer Selected Car Racing, er en af de store drivkræfter bag serien, og stiller i 2026 stiller til start med to Lamborghini Super Trofeo Evo2.
”Vi har en klar ambition om at bidrage til fortsat fremgang i dansk GT-racing. Vi har solid erfaring i at indsætte biler i mesterskabet og kontakt til en række dybt engagerede kørere, så vi kommer helt sikkert til at indsætte flere kørere hen over sæsonen, men hvor mange kørere det bliver og i hvilket omfang de deltager er ikke på plads endnu,” siger Jacob Flint Knudsen, der er ansvarlig for indsatsen i Special Saloon.
RaceGroup / Selected Car Racing
Mads Frandsen
Læs mere om: Henrik LundgaardMartin AndersenSimon SeiersenRaceGroup |