På lige fod med LMP klasserne, kommer der også i GTE klasser en performance tilpasning, således at klassen bliver endnu mere jævnbyrdig end vi så i sæsonens to første løb.
Udgangspunktet for beslutningen om ændringerne på flere biler, er FIA World Endurance Championship løbet på Spa Francorchamps.
Årets GTE klasser byder på mange fabriks-biler, og det er fantastisk at være tilskuer til både at se og ikke mindst høre, hvad Aston Martin, Corvette, Ferrari, Porsche og Viper kan, når det er fabrikkerne der kommer til løbet for at vinde.
Aston Martin Vantage GTE (Foto: Aston Martin Racing)
Performance ændringen kommer ikke til at ramme de Amerikanske og Italienske biler, men derimod vil pro udgaven af Aston Martin Vantage komme til at slæbe rundt på ekstra 10 kilo under hele løbet. Samtidig bliver Porsche 911 RSR beriget med en større indsugning til motoren. Deres indsugningshul bliver på 28,6 mm (+0,3 mm), og denne ændring gælder både for pro og am bilerne.
Man kan altid vurdere om performance tilpasninger til et enkelt løb er i orden. På den anden side, så fortæller l'Automobile Club de l'Ouest jo hvem det er, de mener er hurtigst på banen. Vejgaard
Læs mere om: Le Mans23/06/13 - Le Mans - Le Mans |