Forud for Grand Prix'et lå David Falch på 1. pladsen i Yokohama Cup mesterskabet, og Anders Majgaard var på sin 4. plads inden for rækkevide af en af topplaceringerne. Efter den fri træning var optimismen stadig på maksimum, her var David Falch hurtigst med Anders Majgaard på 2. pladsen, og de to Number 1 Racing kørere var i deres Peugeot 308 EPO1 racere de eneste der kunne køre 1:19 tider i denne træning.
David Falch og Anders Majgaard dominerede den fri træning. (Foto: Motorsporten.dk)
I tidtagningen var det Anders Majgaard der overtog 1. pladsen, mens David sluttede på 3. pladsen, så grundlaget for et godt resultat i det første løb var bestemt til stede.
Løbet lørdag eftermiddag blev en stor succes for Anders Majgaard der trodsede både presset bagfra og modstod alle angreb, med det resultat at han strøg først over målstregen efter de ti omgange som løbet strakte sig over.
David Falch måtte til gengæld afgive en enkelt placering på løbets sidste omgang, og kom således i mål på en 4. plads.
Undervejs i løbet kørte Anders Majgaard løbets hurtigste omgangstid, den lød på 1:19,773, og den satte han på den 5. omgang.
Anders Majgaard satte hurtigste omgangstid på vej mod sejren i første løb. (Foto: Motorsporten.dk)
Til søndagens løb skulle David Falch starte fra 3. pladsen og Anders Majgaard fra 6. pladsen, som et resultat af at man vender de seks bedst placerede kørere fra det første løb i startopstillingen til det andet løb.
Dermed var der lagt op til hårdt arbejde hvis der skulle topresultater med hjem denne gang.
Begge de to Number 1 Racing kørere gav Peugeot racerne hvad de kunne trække, men desværre for David Falch kom han lidt for langt ind i et af svingene, og kørte hen over de floppis der markerer banekanten, noget som straks blev takseret til en tur gennem strafbanen.
Dermed var hans chancer for en topplacering udspillet for denne gang, og han kom i mål på en beskeden 8. plads.
David Falch fik ikke det forventede udbytte af weekenden. (Foto: Motorsporten.dk)
Lige fra starten på løbet var Anders Majgaard med i jagten på 2., 3. og 4. pladserne, en kamp der strakte sig over mange omgange, og det så rigtigt godt ud for ham - der var mulighed for yderligere en podieplacering.
Men på den 8. omgang brast håbet, de to kørere bagved Anders kører sammen og den forreste af dem bliver sendt op bag i Anders der ryger ud i en lille udramatisk udskridning, men den bliver alligevel fatal, da køreren bagved blot holder gas på og sender Anders af banen og ud i sandfanget hvor hans løb stopper.
En ærgerlig afslutning på Grand Prix'et!
Point scoren denne weekend blev for David Falch på 22 point, og for Anders Majgaard på 27 point, alligevel måtte de begge rykke ned af rangstigen i Yokohama Cup mesterskabet, da deres nærmeste konkurrenter scorede gode point på deres uheld.
Derfor ligger David Falch nu på 2. pladsen og Anders Majgaard på en delt 4. plads.
Stillingen efter 10 ud af 14 afdelinger:
|
Pl. |
Kører |
Mærke |
Point |
|
1 |
Steffen Larsen |
Peugeot 307 |
144 |
2 |
David Falch |
Peugeot 308 |
137 |
3 |
Lasse Rolighed Pedersen |
Peugeot 307 |
133 |
|
4 |
Anders Majgaard |
Peugeot 308 |
131 |
|
Peter Olsen |
Peugeot 307 |
131 |
6 |
Bruno Rasmussen |
Peugeot 307 |
113 |
|
7 |
Kim Lund |
Peugeot 307 |
102 |
8 |
Jens Henrik Hansen |
Peugeot 307 |
84 |
9 |
Anders Christensen |
Peugeot 307 |
81 |
|
10 |
Michael Markussen |
Peugeot 307 |
41 |
11 |
Michael Skipper |
Ford Fiesta |
34 |
12 |
Søren Marquard |
Peugeot 307 |
34 |
|
13 |
Allan Jensen |
Peugeot 206 |
13 |
|
Der forestår endnu to løbsweekender i Yokohama Cup mesterskabet, lig med fire løb.
Den næste løbsweekend bliver lidt af en udfordring for kørerne, for dette års 'Sensommerløb' skal køres på den svenske bane Ring Knutstorp den 17. og 18. september, en banen der ikke normalt indgår i klassens kalender. Hr. Nielsen
Læs mere om: Anders MajgaardDavid FalchNumber 1 RacingJyllandsringen05/09/10 - Jyllandsringen - Yokohama Cup - DM |