Kentucky Speedway - resultat Kombinationen af en aflyst kvalifikationskørsel, kun en times træning blot få timer fra selve løbet og så ændrede regler betød et meget hurtigt og et meget tæt løb. Ryan Briscoe vandt med spidsen af en bil blot 0,0162 sekund foran Ed Carpenter, og løbets 300 miles (482,8 km) blev kørt med en gennemsnitsfart på 335 km/t, så det var et af de hurtigse Indycar løb nogensinde.
De 0.0162 sekund afstand ville nærmest være en sensation hvis vi talte Formel 1, men for Indycar er det blot den 7 tætteste afslutning og de sidste 20 omgange tilbragte Briscoe og Carpenter praktisk talt side om side. På omgang 193 var afstanden 0,0018 sekund og med kun en gul-fase var de 200 omgange en intens affære hvor "David" næsten slog "Goliath".
De ændrede regler der var med til og betyde endnu tættere kørsel end normalt består kort fortalt i følgende:
Mulighed for brug af ekstra aerodynamiske elementer der hvor sidekasserne møder baghjulene og en indvendig dækplade på baghjulene. Op til ca. 135 kg ekstra downforce med kun lille ekstra modstand.
Obligatorisk fjernelse af den lille spoiler på ydersiden af hækvingen. Det skulle give renere luft til bagvedkørrende og dermed mulighed for at køre tættere.
Overtake assist. Ikke så effektfuldt som "push to pass" i tidligere serier og heller som det ses med KERS i Formel 1. Et tryk giver 12 sekunder med 200 ekstra omdrejning, max brændstof og beskedne 5 HK ekstra.
Der er 10 sekunders ventetid mellem hvert "push to pass",
og funktionen kan benyttes 20 gange i et 200 runders løb som på Kentucky.