Max Angelelli. De to har en forrygende rekord i Grand-Am, da de er sluttet i top 5 i de seneste 11 løb de har kørt sammen. Desværre kunne de ikke fortsætte deres flotte række af resultater på Laguna Seca, selvom det ellers længe se rigtig godt ud.
Angelelli startede i bilen og lå længe på andenpladsen. Efter et pitstop røg Angelelli tilbage på tiendepladsen og i en tæt nærkamp gik det galt og Angelelli røg af banen og beskadigede bilen så meget, at det kostede to omgange at få bilen repareret.
Da Jan Magnussen overtog bilen lå de derfor som nætsidst af de 19 prototyper, men til trods for en beskadiget bil og gamle dæk var Jan Magnussen blandt de hurtigste på banen. Han kunne dog ikke hente de to omgange hjem igen på den korte tid og måtte tage til takke med en placering som nummer 15.
”Sådan er det nogle gange. Det så rigtig godt ud og jeg tror vi kunne have gentaget sejren fra sidste år, men Max (Angelelli – red.) får bilen ødelagt, da han ryger af banen i en nærkamp og så var vi ude af kampen om føringen. Det er hvad der sker når man ligger og kæmper. Da jeg kommer i bilen er det bare at køre så stærkt som muligt og se hvor langt vi kunne komme op. Alle point er vigtige for Max i kampen om mesterskabet, men desværre var vi allerede to omgange efter de førende, så der var ikke så meget jeg kunne gøre” forklarede Jan Magnussen, der nu rejser til Danmark, hvor han i næste weekend kører DTC på Sturup Raceway for Team Den Blå Avis Fleggaard Racing.
Læs mere om:
Jan MagnussenJohnny O'ConnellCorvette RacingSunTrust RacingLaguna SecaSalt Lake City19/05/07 - Salt Lake City - ALMS