Kenneth havde en superplacering i A-finalen da han allerede fra starten af, valgte at tage det alternative "Joker spor". Han kom hurtigt afsted fra start og lå som firer efter trioen Lars Larsson, Andreas Ericsson og Sverre Isachsen, som havde valgt at tage det ordinære spor.
- Jeg havde en god fart i bilen og nærmede mig de førende biler, fortæller Kenneth.
- Jeg var ved at få et hjertestop da jeg pludseligt fik øje på nogle dæk som var rullet ud på banen, efter at have været påkørt af den ledende trio. Jeg havde ikke en jordisk chance for at undvige en uundgåelig kollision. Hele fronten blev revet af ved påkørslen og styretøjet blev skadet. Men heldig som jeg var kunne jeg selv komme fri af dækkene, men jeg var blevet godt forsinket.
Efter denne episode var Kenneth ganske tilfreds med sin podieplacering. Larsson og Ericsson havde haft en hård kamp, men da Ericsson's bil fejlede var Lasse's sejr nærmest selvskreven.
Ludvig Hunsbedt var dagens store overraskelse da han gjorde sit come back efter tre års pause. Han kørte i sin vante stil og sparede ikke på krudtet. Da Hansen påkørte dækkene kunne Hunsbedt smutte forbi til sin andenplads. Per Eklund blev firer da Sverre Isachsen måtte udgå med en defekt bil.
Kenneth Hansens nye Citroen C4 kørte fint. Den gjorde præcis som Hansen ønskede og hans kommentar var at den helt klart var en vinderbil.
Montalegre er en helt ny bane i EM-serien og den lader stadig meget tilbage at ønske. Den ligger ganske vist iblandt nogle guddommeligt skønne bjerge nordøst for Porto, men sportsligt set kunne den være en hel del bedre.
Den næste afdeling af EM køres i den kommende weekend i Alencon, Frankrig.
A-finalen Portugal.
1. Lars Larsson, Skoda Fabia. 20 point
2. Ludwig Hunsbedt, Volvo S40. 17 p.
3. Kenneth Hansen, Citroen C4. 15 p.
4. Per Eklund, Saab 93. 13 p.
5. Sverre Isachsen, Ford Focus. 12 p.
6. Andreas Ericsson, Ford Fiesta. 11 p.
Henrik Bess
|