Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser Motorsporten.dk
Nyheder fra dansk motorsport, og international motorsport med dansk deltagelse.
Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser

Formel 1

Frankrigs GP - preview - de sidste fire

Formel 1 
03/07/03 

I bunden af feltet virker det som at der er en indbyrdes kamp mellem de fire teams. Sauber og Jaguar ligger nu lige i stillingen.
 

De sidste fire teams i konstruktørernes mesterskab har en tæt kamp, måske med undtagelse af Minardi som stadig skal hente meget. Derimod har Sauber og Jaguar en tæt kamp. De er nu á point.

Sauber:
Sauber imponerede på sin vis i søndags på Nürburgring. De fik for det første begge biler i mål. Nick Heidfeld startede fra pittet og dermed som sidste mand, alligevel fik han kørt sig op på ottendepladsen til et enkelt point. Teamet har nogle alvorlige overvejelser mht. setuppet. Man er ganske klar over at forholdene ændrer sig meget i løbet af et race. Begge kørere kan faktisk godt li' banen, især Frentzen som vandt i 1999.

Jaguar:
Mark Webber er i øjeblikket manden der fører Jaguar frem. Bortset fra Monaco har scoret points i de seneste 5 løb. Jaguar har nu 9 points - ligesom Sauber. Men også bag kulisserne sker der noget. Jaguar er blevet mere stabile og har samtidigt fået lidt fart i bilerne også. Mark Webber kender banen fra tidligere, han kørte her selvfølgelig sidste år for Minardi, men har også erfaring herfra fra Formel 3000 hvor han vandt i 2001 på banen. Problemet er måske lidt bekymrede over at man ikke har haft bilerne hjemme på fabrikken. Alle forbedringer skal derfor foregå i det franske. Man håber dog på at man kan videreføre holdbarheden i bilerne i det franske GP. Jaguars største bekymring ligner dog de andre teams. Nemlig hvilke dæk der skal anvendes. Banen har det med at blive glat undervejs under et løb.

Toyota:
Toyota har en lille fordel frem for de andre teams. De kan nemlig nå hjem omkring fabrikken i Köln som næsten ligger på vejen til Magny Cours. Det giver en lille mulighed for at få fundet de seneste fejl og få dem rettet inden det franske GP. Igen håber man på at kan præstere noget bedre. Hjemme på fabrikken har teknikere og ingeniører analyseret data fra Nürburgring. Man håber på at have rettet fejlene og få lavet et pænt resultat. Panis har været offer for tekniske defekter mange gange i denne sæson. Panis glæder sig dog til sit hjemme GP. Cristiano da Matta skal igen til at lære en ny bane, men håber dog at han ikke får tekniske defekter denne gang.

Minardi:
Minardi har om ikke andet en vis stabilitet. Man har en rimelig god vane med at komme i mål med begge biler. Justin Wilson har ligesom som sin forgænger i teamet, Mark Webber kørt på banen før. Da han også var en af frontrunnerne i Formel 3000 har han gode erfaringer fra banen. Jos Verstappen har derimod noget at indhente. På trods af hans efterhånden store erfaring i Formel 1, så bliver han faktisk kørt bagud af Justin Wilson. Holdbarheden i Minardi bilerne er ok, strategien er som regel også i orden. Kun farten mangler.

Dons

Læs mere om:
  • 06/07/03 - Magny-Cours - Formel 1
  •