Dramaet ville ingen ende tage |
Formel 1 28/06/26
|
 |
Antallet af kørere i front var stort George Russell startede fra pole og George Russell vandt, der i mellem kunne alt ske. Specielt slutningen var intens, der var tre sekunder eller mindre, mellem de tre første. Russell vandt, foran Verstappen og Antonelli. |
|
| Da starten gik var det ellers Russell foran to Ferrari racere. Antonelli kom lidt uden for banen, tre gange på de første to omgange. Tredje gang, straffede han sig selv ved at falde tilbage bag Hamilton. Derfra gik det slag i slag. De to Cadillac racere udgik tidligt, også Lance Stroll, der ikke havde noget at byde på, måtte ud. Det samme måtte Sainz.
I front var det to Ferrari racere der prøvede at holde fast i Russell. Men det gik ikke fantastisk, bilen havde ikke den fart man kunne forvente. Leclerc prøvede, men kunne ikke gøre noget, og et ekstra pitstop mod slutningen sendte ham ned som nr. 8. Hamilton blev nr. 5.
Norris blev nr. 7 efter en skuffende dag, mens Hadjar blev nr. 6. Piastri i den anden McLaren blev nr. 4. Undervejs var han længere fremme, men ikke noget der blev til noget.
Lawson og Lindblad endte som nr 9 og 10. Begge kørte et fint løb, men det var i front at spændignen var. For hvor tit har man ikke siddet og savnet at der var kortere afstand mellem de tre første. Det var der denne gang. Verstappen halede ind på Russell, men Antonelli gjorde det samme ved Verstappen. Der skete ingenting, men det behøves der heller ikke, bare det at de er tæt nok på at ingen fejl forbliver ustraffet, var dejligt.
Næste gang er det England. Vi ses!
Martin Møller-Thomsen
 Læs mere om: Red Bull Ring28/06/26 - Red Bull Ring - Formel 1 - FIA F1 |
| |
 | |