Der skal to til et race |
Formel 1 25/05/26
|
 |
Intern Mercedes kamp endte pludseligt. Der skal to til et racerløb. Men så udgik den ene, og løbet var herefter lidt fladt. Det startede ellers kaotisk med tre opvarmningsomgange. Først var det Lindblad, der ikke kom videre på opvarmingsomgangen. Så den startede forfra. Men det gik lidt langsomt med at få skubbet Lindblads bil så den kunne komme inde i pitten. |
|
| Russell havde pole, da løbet endeligt gik i gang, men det fik han ikke meget ud af, fordi Norris kom foran ham. Men ikke længe, et tidligt pitstop sendte ham ned i feltet, og senere ud af løbet. På banen var det nu et internt opgør mellem Russell og Antonnelli. Et par gange var de tæt på hinanden, Antonelli trillede af banen og kom tilbage, mens Russell bevarede førstepladsen. Og førstepladsen beholdt han, mens Antonelli lå bag ham og sammen skabte de et godt racerløb. Lige indtil Russells bil ikke kunne mere. Bilen døde, Antonelli kom foran og løbet var herefter lidt kedeligt.
I McLaren bilerne havde Norris problemer, Piastri endte udenfor pointene, så det var ikke derfra udfordringen kom. I stedet var det et par gamle kendinge, nemlig Verstappen og Hamilton. Hamilton hentede ind på Verstappen. Efter en længere duel kom han forbi. Men ikke så meget at Verstappen slap ham, for han fulgte ganske godt med. Men det ændrede sig ikke.
Leclec endte som nr. 4, mens Hadjar blev nr. 5, efter han fik en straf for at blokere for Leclerc, han skiftede nemlig retning to gange og det mås man som bekendt ikke. Colapinto var så langt bagefter Hadjar, at det ikke fik andet end kosmetisk betydning, men argentineren endte som nr. 6, foran Lawson og Gasly som nr. 8. Sainz blev nr. 9 og Bearman nr. 10.
Martin Møller-Thomsen
 Læs mere om: Gilles Villeneuve24/05/26 - Gilles Villeneuve - Formel 1 - FIA F1 |
| |
 | |