 (Foto: Grippo)
Der er indtil videre bygget 24 biler efter klassens tekniske reglement, og mens klassens ånd ikke er at man er tvunget til at deltage i alle løb, forventes der 17 deltagende biler til sæsonens sidste løb på FDM Jyllandsringen i næste weekend.
Mere end 20 køreklare biler er i sig selv en præstation, men der er efterspørgsel fra både Danmark og udlandet, og derfor har promotor Per Bernd været på indkøb for at kunne følge med.
“Det er svært ikke at være tilfreds med vores første rigtige sæson. Vi har haft masser af godt racerløb og store grin, og jeg tror at vi kommer til at slå alle rekorder for underholdning til sæsonfinalen”, siger Per Bernd, som er klar til at levere nye C1S Race Kit:
 C1 Scandinavia handler om Smiles Per Hour frem for hestekræfter og eksotiske materialer. (Foto: Grippo)
“Jeg får leveret dele til at bygge ti nye biler, så vi kan potentielt have 35 biler klar til race når næste sæson starter. Så godt går det nok ikke, men jeg forventer, at vi rammer 30 biler i 2026 - og et sted mellem 15 og 20 biler til start hver gang”, siger Per Bernd.
Én af de store fordele ved den i forvejen budgetvenlige racerklasse er, at bilerne uden modifikationer kan tilmeldes 24 timers-løb på baner som Silverstone, Spa-Francorchamps og Portimao. Det giver mulighed for at få krydset nogle af de store drømme af uden at skulle fremskaffe astronomiske beløb.
Finalen i C1 Scandinavia køres i næste weekend på FDM Jyllandsringen. Interesserede i klassen er meget velkomne til at kigge forbi for at sparke dæk og høre om mulighederne.
C1 Scandinavia Kim Gripping Læs mere om: Jyllandsringen28/09/25 - Jyllandsringen - C1 Scandinavia |