”I foråret havde jeg fire omgange på banen under en test,” fortæller racerkøreren fra Egernsund, ”så det var reelt en helt ny bane for mig. Den har mange hurtige sving, hvor du bare skal holde på, men også nogle sving, som er mere teknisk krævende.”
 Inden ELMS-løbet havde Mikkel Gaarde Pedersen kun haft fire omgange på Silverstone. (Foto: JJ Media)
Desværre blev det kun til ganske få omgange for ham i DKR Engineerings LMP3-Ginetta inden selve løbet.
”Motoren sprang i luften,” siger han. ”Det skete i den første frie træning, og da der skulle en ny motor i, kom vi ikke ud til den anden frie træning.”
Løbet på Silverstone var præget af det britiske vejr – og dermed regn. Det kom Mikkel Gaarde Pedersen til at mærke, da det blev hans tur til at komme i bilen.
 Mikkel Gaarde Pedersen under et pitstop på Silverstone-banen. (Foto: JJ Media)
”Det var tørt, da jeg kom i bilen til mit stint, men så kom regnen,” siger den 16-årige racerkører. ”Så måtte jeg i pit for at få regnvejrsdæk på. Det gik rigtig godt i regnen. Jeg har kun haft en dag i Ginettaen i regnvejr, men da det regnede, satte jeg den næstbedste omgangstid i LMP3-klassen. Jeg fik endnu engang bevist, at jeg er god til at køre i regnvejr. Det var der sikkert også nogle i pitlanen, som bemærkede.”
Finalen i European Le Mans Series finder sted på Portimao-banen i Portugal den 18. oktober.
Læs mere om: Mikkel Gaarde PedersenSilverstone14/09/25 - Silverstone - ELMS |