 (Foto: SRO Motorsports Group)
Det lignede endnu et topresultat til Conrad Laursen, Dennis Marschall, Dustin Blattner og resten af holdet bag Kessel Racing i weekendens afdeling af GT World Challenge Europe Endurance Cup på tyske Nürburgring. Trioen sikrede først og fremmest pole position i Bronze Cup-klassen, og mens Blattner startede løbet, var det Conrad Laursens opgave at føre holdets Ferrari 296 GT3 gennem løbets midterste fase.
 (Foto: SRO Motorsports Group)
En opgave, den 19-årige dansker løste til topkarakter, og med under en time tilbage på uret var holdet fortsat på en førende position i klassen. Det sluttede dog brat, da Laursen uden skyld blev involveret i et sammenstød – en skadet konkurrent på afveje torpederede ganske enkelt danskeren, som blev sendt i gruset, hvilket ultimativt betød, at holdet måtte trække sig.
– Det var virkelig en skam. Vi havde virkelig god fart denne weekend og skulle sådan set bare sørge for at holde os uden for problemer undervejs. Desværre lykkedes det ikke, og selv om man er uden skyld, så er det enormt frustrerende, lyder det fra Conrad Laursen.
 (Foto: Kessel Racing)
På den positive side ankom Laursen, Marschall og Blattner til Nürburgring med en yderst komfortabel føring i både Endurance Cup-mesterskabet og det generelle GT World Challenge Europe-mesterskab. En føring, som holdet dermed bevarer trods de manglende point fra søndagens løb.
– Det blev en weekend til glemmebogen, og så ser vi fremad mod sæsonens sidste løb. Holdet fører alle de mesterskaber, der er at føre i den her serie, og målet er naturligvis at lukke den dér, slutter Laursen.
 (Foto: SRO Motorsports Group)
Mens sidste afdeling af GT World Challenge Europe Endurance Cup afvikles i Barcelona den 12. oktober, skal Conrad Laursen allerede i aktion igen den 14. september på Silverstone. Her stiller danskeren op til femte afdeling af European Le Mans Series med AF Corse.
Carlos Communication Nikolaj Karlshøj Læs mere om: Conrad LaursenNürburgring31/08/25 - Nürburgring - GT World Challenge Endurance |