Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser Motorsporten.dk
Nyheder fra dansk motorsport, og international motorsport med dansk deltagelse.
Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser

World Rally Championship

Rally Argentina - Fredag

WRC 
09/05/03 

World Rally ChampionshipSainz slog til på førstedagen
Carlos Sainz udnyttede at flere af konkurrenterne fik tekniske problemer. Marcus Gronholm så ellers ud til at komme til at dominere rallyet, men et møde med en sten på SS9 sendte finnen langt tilbage med kun tre hjul. Markko Martin presser på for at tage sin første sejr, på en dag hvor den estiske kører også har haft sine problemer at slås med. Flere topnavne er endvidere ude af kampen om sejren - blandt andet stod Colin McRae af på dagen med en udbrændt Citroen Xsara.
 

Endnu en afdeling af WRC køres henover en forlænget weekend - Richard Burns fører VM og jagter sin første sejr i år og for Peugeot.

Det argentinske rally lagde ud med to super specialprøver i et særligt anlagt kompleks. Flere af kørerne betegner prøverne i Argentina for de mest udfordrende i kalenderen når det kommer til superspecials.

Marcus Gronholm kom bedst fra start i opvisningerne - med den bedste tid på SS1, og hvor Richard Burns tog sig af den anden.

SS1 - Complejo A - 3,0 km.

Nr.KørerBilTid
1.Gronholm/RautianienPeugeot 2062m09,7s
2.Solberg/MillsSubaru Impreza+ 1,3s
3.McRae/RingerCitroen Xsara+ 1,7s
4.Sainz/MartiCitroen Xsara+ 3,0s
5.Burns/ReidPeugeot 206+ 4,0s
6.Hironen/LehtinenFord Focus+ 4,2s
7.Makinen/LindstromSubaru Impreza+ 4,3s
8.Schwarz/HiemerHyundai Accent+ 4,8s
9.Gardemeister/LukanderSkoda Octavia+ 5,0s
10.Rovanpera/PietilainenPeugeot 206+ 5,3s

SS2 - Complejo B - 3,0 km.

Nr.KørerBilTid
1.Burns/ReidPeugeot 2062m09,4s
2.Sainz/MartiCitroen Xsara+ 0,9s
3.Gronholm/RautianienPeugeot 206+ 1,1s
4.Makinen/LindstromSubaru Impreza+ 2,0s
5.Solberg/MillsSubaru Impreza+ 2,1s
6.Martin/ParkFord Focus+ 2,2s
7.Duval/PrevotFord Focus+ 3,0s
8.McRae/RingerCitroen Xsara+ 3,5s
9.Rovanpera/PietialainenPeugeot 206+ 3,9s
10.Loix/SmeetsHyundai Accent+ 3,9s

Lidt nyheder fra de første to superspecialprøver. Markko Martin var ikke med blandt de ti første på den første prøve, da han fumlede i sin start. Det kostede en håndfuld sekunder.

Værre gik det dog for Toni Gardemeister i Skoda. Allerede inden den første prøve fik han en straf på ét minut da han i forvirringen frem til prøven - hvor der var problemer med bilen - ikke fik sin GPS-transponder med. Det blev takseret med en straf på et minut.

Og Skoda har ikke haft den bedste start på rallyet. Den privatanmeldte Octavia med Gabriel Pozzo bag rattet kom ikke til start. Den lokale kører fik kørt lidt for hårdt under shake-down, hvor han landede lidt for hårdt efter et hop.

I eftermiddag køres der flere prøver - de to prøver blev kørt lidt over midnat - svarende til torsdag aften i Argentina.

SS3 - El Reposo-Los Sauces 1 - 10,0 km.

Dagens første rigtige prøve over 10 kilometer er ny i dette års argentinske WRC rally. Det er en meget hurtig prøve som nok skal give fuld fart over feltet. Og det må siges at Gronholm fortsat trykker på speederen. Således hentede finnen en ny sejr, og øgede forspringet til Petter Solberg, så han nu har 5,7 sekunder på hånden.

Undervejs var der også problemer - Colin McRae spandt på den sidste del af prøven og kom derfor ikke blandt de ti første. Værre er det gået for Francois Duval i Ford - han punkterede undervejs og må nok se sine chancer for at få point forsvinde - allerede.

Nr.KørerBilTid
1.Gronholm/RautianienPeugeot 2065m44,9s
2.Martin/ParkFord Focus+ 3,1s
3.Solberg/MillsSubaru Impreza+ 3,4s
4.Rovanpera/PietilainenPeugeot 206+ 3,6s
5.Sainz/MartiCitroen Xsara+ 4,7s
6.Loeb/ElenaCitroen Xsara+ 4,8s
7.Burns/ReidPeugeot 206+ 6,3s
8.Makinen/LindstromSubaru Impreza+ 6,5s
9.Gardemeister/LukanderSkoda Octavia+ 8,7s
10.Schwarz/HiemerHyundai Accent+ 10,5s

SS4 - Canada - Villa Albertina 1 - 10,9 km.

Gronholm satte sig igennem for tredje gang af fire mulige. Denne gang med den bedste tid foran Richard Burns, der var den første mand på prøven over 10,9 kilometer. Denne prøve var mere teknisk krævende i forhold til den forgående SS3.

I den samlede stilling er Petter Solberg nu 9,4 sekunder efter mens Carlos Sainz, Citroen ligger på 3. pladsen med 12,1 sekunders afstand til den førende.

Problemer på prøven var der for Mikko Hirvonen, der luntede til mål med sin overophedede Ford Focus. Det må siges at Ford ikke har fået den bedste start for sine tre kørere i Argentina.


Mikko Hirvonen havde problemer med en lidt for varm Ford-motor
(Foto: Ford)

Nr.KørerBilTid
1.Gronholm/RautianienPeugeot 2067m43,4s
2.Burns/ReidPeugeot 206+ 3,1s
3.Makinen/LindstromSubaru Impreza+ 3,2s
4.Solberg/MillsSubaru Impreza+ 3,7s
5.Sainz/MartiCitroen Xsara+ 4,6s
6.Martin/ParkFord Focus+ 5,3s
7.Loeb/ElenaCitroen Xsara+ 9,7s
8.McRae/RingerCitroen Xsara+ 12,5s
9.Rovanpera/PietialainenPeugeot 206+ 16,1s
10.Duval/PrevotFord Focus+ 16,2s

SS5 - Villa Albertina - Ischilin 1 - 15,2 km.

Tommi Makinen brød den store Peugeot dominans ved at køre på den bedste tid på SS5. Prøven bød på mange hop og en hel del store vandpytter, som gav masser af 'splashes' undervejs.

Uheldigvis for Subaru blev der ikke så meget at fejre, da den anden bil med Petter Solberg tog sig en rulletur og tabte mere end to minutter på prøven. Dermed er en mulig rival til Marcus Gronholm væk, og Tommi Makinen ligger nu som den nærmeste forfølger små 15 sekunder efter.

Nr.KørerBilTid
1.Makinen/LindstromSubaru Impreza8m54,5s
2.Gronholm/RautianienPeugeot 206+ 0,2s
3.Martin/ParkFord Focus+ 3,2s
4.Burns/ReidPeugeot 206+ 4,3s
5.McRae/RingerCitroen Xsara+ 4,8s
6.Sainz/MartiCitroen Xsara+ 5,2s
7.Loeb/ElenaCitroen Xsara+ 7,9s
8.Rovanpera/PietialainenPeugeot 206+ 15,3s
9.Gardemeister/LukanderSkoda Octavia+ 21,7s
10.Auriol/GiraudetSkoda Octavia+ 24,1s


Masser af vandpytter på SS5 - men Petter Solberg rullede en tur og mistede andenpladsen
(Foto: SWRT)

SS6 - Museo Foder - Ongamira 1 - 18,5 km.

SS6 er dagens indtil videre mest krævende prøve. Den indeholder utrolig mange hop, så bilernes undervogn kommer på en meget hård prøve. Derudover er der flere ekstremt hurtige passager udover de 18,5 kilometer.

I første tydede alt på at Tommi Makinen havde fået indstillet sin Impreza perfekt til prøverne. Han satte den bedste tid hvor han var mere end 10 sekunder bedre end de øvrige kørere.

Efter prøven stillede Peugeot spørgsmålstegn ved de tider der blev sat - de mente at der var problemer med tidtagningen, og tiderne blev gennemgået - så derfor er tiderne nedenfor blev opdateret siden den første "udgave" her på webstedet. Hurtigste mand var i stedet Carlos Sainz, der nu også ligger godt til i den samlede stilling.

SS6 blev endvidere endestationen for Freddy Loix i Hyunday. Han fik mod slutningen af prøven tekniske problemer og belgieren får ikke mere at lave i denne weekend.

Nr.KørerBilTid
1.Sainz/MartiCitroen Xsara10m12,7s
2.Martin/ParkFord Focus+ 1,5s
3.Gronholm/RautianienPeugeot 206+ 2,2s
4.Makinen/LindstromSubaru Impreza+ 2,8s
5.Rovanpera/PietilainenPeugeot 206+ 3,3s
6.McRae/RingerCitroen Xsara+ 4,8s
7.Burns/ReidPeugeot 206+ 11,4s
8.Solberg/MillsSubaru Impreza+ 11,4s
9.Loeb/ElenaCitroen Xsara+ 13,0s
10.Auriol/GiraudetSkoda Octavia + 16,8s

SS7 - La Falda - Villa Giardino - 9,4 km.

Generelt bliver den 9,4 km. lange prøve vurderet til at være rimelig let og fremkommelig. Men åbenbart kom den til at koste tid for flere. Marcus Gronholm mistede føringen til Carlos Sainz. Den forsvarende mester tabte 23 sekunder på prøven, og dermed skiftede føringen.

Yderligere ser det ikke godt ud for Mikko Hirvonen, der kom ind som den sidste - mere end 11 minutter efter den hurtigste på prøven - Carlos Sainz i Citroen.

Nr.KørerBilTid
1.Sainz/MartiCitroen Xsara6m25,1s
2.Loeb/ElenaCitroen Xsara+ 2,5s
3.Martin/ParkFord Focus+ 4,2s
4.Solberg/MillsSubaru Impreza+ 4,6s
5.Makinen/LindstromSubaru Impreza+ 4,6s
6.McRae/RingerCitroen Xsara+ 4,7s
7.Burns/ReidPeugeot 206+ 6,0s
8.Rovanpera/PietilainenPeugeot 206+ 7,4s
9.Gardemeister/LukanderSkoda Octavia+ 10,2s
10.Auriol/GiraudetSkoda Octavia + 12,6s

I den samlede stilling har Sainz nu en føring på sølle fem sekunder til Tommi Makinen i Subaru. Markko Martin er nummer 3 - mens Gronholm er droppet ned på 4. pladsen.

SS8 - La Cumbre - Agua de Oro - 21,7 km.

Dette er en af klassikerne i det argentinske rally. Her køres der for alvor op i bjergene og nu begynder rallyet at blive hårdt. Fejl bliver straffet prompte. Især mod toppen af bjerget kan der også være fare for tåge, og hvis kørerne er heldige kan ramme en periode hvor sigtbarheden er i orden, men hvor den så også er dårligere for andre.

Med andre ord - dette er en af de prøver der kan vende op og ned på stillingen. Harri Rovanpera trodsede alle forhindringer på den bedst mulige måde og kørte den hurtigste tid foran Marcus Gronholm der nu igen er tæt på at tage føringen - Sainz holder den lige med nød og næppe.

Men der skulle også være problemer for flere af kørerne. Tommi Makinen fik problemer med sin gearkasse og tabte syv minutter, hvorfor også han efterhånden må se sine chancer forsvinde. Markko Martin klagede også over problemer med sin gearkasse, men satte dog en bedre tid, så han stadig er nogenlunde med. Det kan dog koste på den følgende prøve.

Nr.KørerBilTid
1.Rovanpera/PietilainenPeugeot 20618m47,6s
2.Gronholm/RautianienPeugeot 206+ 2,4s
3.Solberg/MillsSubaru Impreza+ 3,3s
4.Martin/ParkFord Focus+ 6,1s
5.Sainz/MartiCitroen Xsara+ 9,9s
6.Loeb/ElenaCitroen Xsara+ 10,1s
7.Burns/ReidPeugeot 206+ 16,6s
8.Gardemeister/LukanderSkoda Octavia+ 19,4s
9.McRae/RingerCitroen Xsara+ 25,9s
10.Schwarz/HiemerHyundai Accent+ 26,5s

SS9 - Assochinga - La Cumbre - 28,8 km.

Kørerne er stadig i bjergene - og til tider kan der være problemer med stenkast. Petter Solberg har flere gange "ramt" flyvende sten - som slet og ret bliver kastet mod bilerne af tilskuerne...

Ellers er det en prøve hvor der virkelig skal trykkes til - den er ret hurtig. Måske lidt for hurtig for Marcus Gronholm der igen må se at føringen forsvinder. Han ramte en stenblok på vejen og smadrede sit venstre baghjul - og selv uden dette kunne han få sin Peugeot 206 til mål - og der venter en del reperationer hos Peugeot...

"Fire kilometer inde på prøven gled jeg lidt bredt rundt i et 2. geras sving og ramte en klippemur. Uheldigvis smadrede det mig baghjul på min side, og jeg vidste at jeg havde et stort problem! Jeg måtte køre 24 kilometer med blot tre hjul, og så derefter ud på vejen. Men mekanikerne gjorde et fantastisk stykke arbejde ved service og skifede alt uden at jeg fik nogen tidsstraf," siger Marcus Gronholm der var meget heldig at slippe videre i løbet efter det uheld!

Tommi Makinen fik også sin svært problematiske Subaru hjem - gearkassen er stadig ikke blevet bedre og han satte fem minutter til. Også Markko Martin har sine problemer med gearkassen - den estiske kører har kun tre gear til rådighed - de tre første! Han tabte "kun" 33 sekunder i forhold til Carlos Sainz der kørte den hurtigste tid og dermed konsoliderede sig i front.

Her han spanieren nu et forspring på 31 sekunder ned til Harri Rovanpera og med Sebastien Loeb på 3. pladsen, yderligere 2 sekunder væk. Markko Martin er droppet ned på 5. pladsen og har 37 sekunder op til fronten, men som rallyet er gået indtil videre kan alt stadig ske! Marcus Gronholm er nede på 6. pladsen, og har 1 minut og 45 sekunder frem til Sainz - der bliver noget at hente ind de kommende dage.

Prøven blev en dramatisk endestation for Colin McRae og Derek Ringer - deres Xsara brød i brand på prøven, og så er der ikke meget mere at køre i. Så det kan nok være at Citroen fører, men der sker ting og sager!

Nr.KørerBilTid
1.Sainz/MartiCitroen Xsara19m07,4s
2.Loeb/ElenaCitroen Xsara+ 0,2s
3.Solberg/MillsSubaru Impreza+ 2,6s
4.Rovanpera/PietilainenPeugeot 206+ 4,7s
5.Burns/ReidPeugeot 206+ 11,3s
6.Duval/PrevotFord Focus+ 13,9s
7.Gardemeister/LukanderSkoda Octavia+ 21,1s
8.Martin/ParkFord Focus+ 33,1s
9.Schwarz/HiemerHyundai Accent+ 35,4s
10.Auriol/GiraudetSkoda Octavia + 41,1s


Mens de øvrige konkurrenter fik problemer, har Carlos Sainz ganske roligt taget føringen i Argentina
(Foto: Citroen)

SS10 - El Reposo - Los Sauces 2 - 10,0 km.

Så er kørerne godt på vej til at vende tilbage til dagens udgangspunkt. Markko Martin har fået styr på gearkassen i Ford Focus'en og kørte på den hurtigste tid foran Marcus Gronholm der har en del af indhente.

Nr.KørerBilTid
1.Martin/ParkFord Focus5m38,4s
2.Gronholm/RautianienPeugeot 206+ 1,6s
3.Rovanpera/PietilainenPeugeot 206+ 5,3s
4.Loeb/ElenaCitroen Xsara+ 5,5s
5.Makinen/LindstromSubaru Impreza+ 6,5s
6.Sainz/MartiCitroen Xsara+ 6,5s
7.Solberg/MillsSubaru Impreza+ 6,6s
8.Duval/PrevotFord Focus+ 8,4s
9.Burns/ReidPeugeot 206+ 8,5s
10.Auriol/GiraudetSkoda Octavia + 9,3s

SS11 - Canada - Villa Albertina 2 - 10,9 km.

Marcus Gronholm er tilbage - han sikede sig den hurtigste tid på SS11 foran Tommi Makinen. I den samlede stilling skete der nogle ændringer. Markko Martin er kravlet op på andenpladsen og har 27 sekunder op til Sainz. Også Sebastien Loeb er kommet forbi Harri Rovanpera, der nu er dumpet ned på 4. pladsen. Burns har fortsat godt et minut frem til 5. pladsen som holdkammeraten Richard Burns holder.

Nr.KørerBilTid
1.Gronholm/RautianienPeugeot 2067m38,2s
2.Makinen/LindstromSubaru Impreza+ 2,9s
3.Martin/ParkFord Focus+ 4,1s
4.Solberg/MillsSubaru Impreza+ 6,4s
5.Loeb/ElenaCitroen Xsara+ 6,7s
6.Burns/ReidPeugeot 206+ 6,8s
7.Sainz/MartiCitroen Xsara+ 7,5s
8.Rovanpera/PietialainenPeugeot 206+ 10,5s
9.Duval/PrevotFord Focus+ 12,5s
10.Gardemeister/LukanderSkoda Octavia + 14,8s


Marcus Gronholm er tilbage - og forsøger nu at indhente det tabte fra SS9
(Foto: Peugeot)

SS12 - Villa Albertina - Ischilin 2 - 15,2 km.

Og endnu en gang var det Marcus Gronholm der kørte på den bedste tid. Finnen er nu ved at få kontakt til 5. pladsen, som nu tilhører Sebastien Loeb. Franskmanden tabte en del tid og røg derfor ned efter Richard Burns. Samtidig taber Carlos Sainz fortsat en del sekunder i forhold til Markko Martin, og hvis han fortsætter sådan, så bliver det ikke spanieren der tager sejren søndag eftermiddag!

Nr.KørerBilTid
1.Gronholm/RautianienPeugeot 2068m47,5s
2.Makinen/LindstromSubaru Impreza+ 4,0s
3.Martin/ParkFord Focus+ 5,5s
4.Burns/ReidPeugeot 206+ 7,2s
5.Sainz/MartiCitroen Xsara+ 8,5s
6.Solberg/MillsSubaru Impreza+ 10,6s
7.Rovapera/PietialainenPeugeot 206+ 12,1s
8.Duval/PrevotFord Focus+ 19,0s
9.Gardemeister/LukanderSkoda Octavia+ 19,0s
10.Loeb/ElenaCitroen Xsara+ 21,4s

SS13 - Museo Foder - Ongamira 2 - 18,5 km.

Og så nåede kørerne efter en meget lang og trættende dag, endelig til den sidst prøve. I morgen venter flere hårde prøver, men det har været lidt af en maratondag for deltagerne. Der har været vendt op og ned på stillingen i løbet af dagen - så det har ikke været helt uden drama.

På den sidste prøve blev der også kørt ganske godt til, sådan at de sidste sekunder blev presset ud af racerne, inden der skal arbejdes på den natten igennem. Markko Martin sluttede en meget omskiftelig dag med den hurtigste tid, og dermed har han gode chancer for at presse Carlos Sainz i morgen. Den estiske kører jagter sin første WRC sejr, og som han har været kørende efter at Ford har fået styr på problemerne med gearkassen, kan han måske få chancen denne gang.

Nr.KørerBilTid
1.Martin/ParkFord Focus9m49,6s
2.Gronholm/RautianienPeugeot 206+ 1,7s
3.Sainz/MartiCitroen Xsara+ 2,0s
4.Makinen/LindstromSubaru Impreza+ 5,2s
5.Rovanpera/PietialainenPeugeot 206+ 7,1s
6.Burns/ReidPeugeot 206+ 7,4s
7.Loeb/ElenaCitroen Xsara+ 7,9s
8.Duval/PrevotFord Focus+ 12,1s
9.Schwarz/HiemerHyundai Accent+ 16,1s
10.Auriol/GiraudetSkoda Octavia + 16,4s

Og således nåede vi frem til den samlede stilling efter den første dag i Argentina. Gronholm lagde bedst fra start, men må se sig selv placeret som nummer seks. Carlos Sainz viste sig fremme på nogle af de hårde prøver, men tabte noget tid på de hurtige prøver her til sidst. Markko Martin har vist god moral, og har gode chancer for at presse på for at tage sin første sejr. Richard Burns har klaget over at Peugeot 206'eren ikke styrer for godt - alligevel ligger han nummer tre. Og stadig uden at virke særlig imponerende i forhold til sine konkurrenter.

Sebastien Loeb tabte lidt af pusten til sidst og ligger som nummer fem, mens Gronholm har næsten halvandet minut op til føringen - det bliver svært at hente, men alt kan jo ske i motorsport! Toni Gardemeister holder en flot 7. plads i Skoda Octavia'en, når det taget i betragtning at han fik en tidsstraf allerede på SS1 på ét minut! Francois Duval har også haft en op-og-ned dag, som sidst på dagen gik bedre. Han ligger på den sidste pointgivende placering. De to Subaru'er har en del at indhente efter problemer med en rulletur og gearkassen. Solberg ligger som nier, mens Makinen er langt efter - han har næsten 14 minutter op til Carlos Sainz.


Carlos Sainz overnatter i Argentina som den førende - og der skal lægges en god strategi for at fastholde føringen igen i morgen
(Foto: Citroen)

Stillingen i toppen efter fredagens kørsel

Nr.KørerBilTid
1.Sainz/MartiCitroen Xsara1t54m01,2s
2.Martin/ParkFord Focus+ 22,4s
3.Burns/ReidPeugeot 206+ 40,1s
4.Rovanpera/PietialainenPeugeot 206+ 41,8s
5.Loeb/ElenaCitroen Xsara+ 50,2s
6.Gronholm/RautianienPeugeot 206+ 1m24,3s
7.Gardemeister/LukanderSkoda Octavia+ 2m21,9s
8.Duval/PrevotFord Focus+ 2m38,3s
9.Solberg/MillsSubaru Impreza+ 2m53,3s
10.Schwarz/HiemerHyundai Accent+ 3m03,0s

Et par kommentarer fra kørerne efter den første dags kørsel:

Markko Martin, Ford
"Det er hårdt arbejde, og jeg tror at jeg arbejdede for hver øre af min løn til morgen. Bilen ville ikke styre så godt som jeg ville, og det var svært at holde sig på vejen. New Zealand var en ren fornøjelse i forhold til i morges! Jeg fik lidt af et chok på SS5 ved et stort hop. Vi kom afsted og alt jeg kunne se var himlen og det er kun et syn som jeg kan lide at se fra et fly - ikke i en rallybil... Vores første mål er at fastholde andenpladsen i morgen, men vi vil også forsøge at hente Carlos Sainz, hvilket ikke bliver let."

Richard Burns, Peugeot
"Problemet med tidtagningen var meget generende, da vi ikke vidste hvor vi var til morgen. Vi havde også meget lidt greb foran i bilen, men nogle justeringer gjorde det bedre til eftermiddagen. Det har ikke været en let dag, men jeg er tilfreds med at slutte dagen med en god placering til at angribe på andendagen."

Harri Rovanpera, Peugeot
"Det har været en ret god dag. Vi havde et par problemer med dækkene til morgen, og jeg stallede også i starten på en prøve."

Marcus Gronholm, Peugeot
"Det var min fejl. Vi kørte for bredt, men jeg var heldig at vores mekanikere var gode nok til at klare alt ved service. Bilen føles stadig god, og vi har meget tiltro til den. Jeg er sikker på at vi kan presse hårdt på igen i morgen og hente mere tid."

Francois Duval, Ford
"Selvom jeg var med i rallyet sidste år, har vi lavet nogle ændringer til noterne i år, og så har det været en virkelig hård dag. Stephane lavede flere ændringer som dagen gik, men det handler altsammen om at få mere erfaring. Jeg havde ingen problemer med bilen. Det ødelagte hjul til morgen var min fejl, og jeg er glad for vores position."

Mikko Hirvonen, Ford
"En eller anden straffer mig i dag. Efter alle vores problemer kørte jeg stille og roligt på de sidste tre prøver, fordi jeg ikke ønskede at der skulle ske mere. Men vi er stadig med og det er der mange kørere som ikke kan sige her i aften."

Petter Solberg, Subaru
"Det har ikke været så let en dag. Vi startede godt, og fik gode tider uden at tage nogle chancer, men jeg må sige at jeg var ikke 100% tilfreds med styringen af bilen under nedbremsning og på SS5 forsvandt chancerne for at vinde. Tider som det kan være hårde, men vi skal fortsætte og forsøge at gennemføre for at få nogle point."

Tommi Makinen, Subaru
"Det er en skam ikke at få alt ud af bilens potentiale her. Følelsen jeg har fik på prøverne var meget god og vores tider har vist det - jeg tror at vi havde en realistisk chance for at slutte i toppen. Desværre kan vi ikke længere gå efter sejren, men det er umuligt at forudsige hvad der sker i morgen. Vi må vente og se."

Benji

Læs mere om:
  • 11/05/03 - Argentina - WRC
  •