Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser Motorsporten.dk
Nyheder fra dansk motorsport, og international motorsport med dansk deltagelse.
Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser
ASETEK SIMSPORTS

Yokohama SuperCup

Yokohama SuperCup søger folk til opgradering af teknisk kontrol

Yokohama
SuperCup 

07/12/21 
Yokohama

Yokohama SuperCup ønsker at opgradere klassens tekniske kontrol til 2022 sæsonen.
 

De foreløbige indikationer tyder på, at klassen vokser i deltagerantal til 2022, og derfor kunne vi godt bruge et supplement til vores nuværende kontrollanter, Bo og Nick Stentved, som ligeledes kommer til at hjælpe til med oplæringen, så vi sikrer vores høje niveau af kontrol, selvom der kommer flere biler til.

En af de vigtigste grundsten i Yokohama SuperCup er vores datalogger, som er af modellen Racelogic DL2. Derfor kan en person med computersnilde være et oplagt valg, da der skal udlæses mange datakort indenfor kort tid, når bilerne holder i Parc Ferme efter kvalifikation eller løb. Har man tidligere erfaring med datalogning, vil det være et kæmpe plus, men ikke nogen absolut nødvendighed.

Udover dataloggerne, kommer der til at være kontrol af stregkoder på alle dækkene, da klassen kører med en dækbegrænsning, og man derfor kun må køre på registrerede dæk. Hver kører registrerer dæk inden weekenden, og så er det op til kontrollanten at holde styr på, om kørerne kun bruger disse dæk.

Det tekniske reglement for klassen er rimelig åbent, så det bliver kun meget begrænset mekanisk kontrol af bilerne. Men det kan dog forekomme, og her vil Bo og Nick ligeledes stå for en grundig oplæring og støtte i dit arbejde. I visse tilfælde træder DASU’s egne tekniske kontrollanter også ind med hjælp og teknisk udstyr, såfremt der er noget specifikt som de ønsker at få kontrolleret på bilerne. Så er du ikke mekanisk ferm, skal dette bestemt ikke afholde dig fra at søge.


(Foto: JJ Media)

Mødetiden er 2 timer før klassens første kørsel på banen, eller senest ved Førermødet, såfremt det er tidligere end 2 timer før den første kørsel på banen. Typisk er løbsweekenderne lørdag og søndag, men kan i nogle få tilfælde starte allerede fredag, afhængig af banernes tidsplaner.

I 2022 bliver der udelukkende kørt på de danske asfaltbaner – FDM Jyllandsringen, Ring Djursland og Padborg Park – og den endelige kalender er snart klar til offentliggørelse. Vi forventer at du kan være til stede ved samtlige weekender, hvor klassen kører, så antallet af vores egne kontrollanter bliver det samme gennem hele sæsonen, og ikke svinger fra weekend til weekend.

Klassen betaler et fast honorar pr weekend, som du kan bruge til at dække dine transportomkostninger samt eventuelle overnatningsudgifter.

Fra klassens side, sørger vi for at du kommer på det nødvendige kursus hos DASU, så du har status af teknisk kontrollant, og dermed har alle de officielle papirer i orden. Alt det nødvendige udstyr er til stede i klassens trailer på banen, men det kan være en fordel af have din egen laptop med til udlæsning af dataloggeren.

Er det noget som lyder interessant for dig, kan du kontakte vores klasserepræsentant Steffan Jusjong på mail klasserep@supercup.dk

Vi ser frem til at høre fra dig.
Kørerforeningen Gruppe N National SuperCup

 
 

Yokohama SuperCup nyhederne på Motorsporten.dk er sponsoreret af:
 



ASETEK SIMSPORTS