Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser Motorsporten.dk
Nyheder fra dansk motorsport, og international motorsport med dansk deltagelse.
Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser

Formel 1

Brasiliens GP - Williams preview

Formel 1 
31/03/03 

Selv om raceren har været utrolig hurtig under diverse tests, og Juan Pablo Montoya kørte sig ind på en 2. plads i årets første løb i Melbourne, så vil BMW Williams F1 teamet i Brasilien gerne helt til tops og vise racerens fulde potentiale.
 

Juan Pablo Montoya:
"Det brasilianske Grand Prix er næsten en hjemmebane for mig. Det er det løb der er tætteste på mit hjemland, og derfor kommer der mange tilskuere fra Colombia. I de sidste par år har der været mange gule, blå og røde flag, og det er altid dejligt og motiverende at se at der er mange fans der hepper på mig.
Vi har gjort det godt her på Interlagos banen de sidste par år, og jeg håber at vi igen kan gøre det godt i år. Det virke som om at banens beskaffenhed passer godt til vores racere.
Mit mål i dette løb er at vinde det, og gøre skaden god igen, efter at jeg missede sejren i Melbourne, men jeg ved at det bliver meget svært.
Banen er god, men meget ujævn, og derfor er det en teknisk og fysisk hård bane, og det gør det meget svært at finde et godt set-up. Derudover er det svært for os kørere, da man køre modsat urets retning. Dertil skal ligges at det er utroligt varmt, så det bliver hårdt for alle i weekenden."


Juan Pablo Montoya.
(Foto: MBW Motorsport)

Ralf Schumacher:
"Jeg er selvfølgelig glad for min 4. plads på Sepang banen, og at jeg formåede at vinde så mange placeringer i starten af løbet. Men selv om det gik godt i Malaysia, så er der stadig mange ting der skal rettes op på.
Nu plejer Sao Paulo banen at ligge godt til vores racere, og derfor tror jeg at vil igen vil være med helt fremme på gridden, når løbet går i gang på søndag.
En af de felter jeg ihvertfald skal forbedre er min kvalifikation. Jeg ved hvor jeg skal forbedre mig, og det arbejder jeg hårdt med.
Det er stadig vigtigt at gøre det godt i kvalifikationen, selv om der kan ske meget i selve løbet. Jeg kan jo ikke regne med at der sker uheld i starten, og dermed vinde en del pladser på den måde."


Ralf Schumacher.
(Foto: MBW Motorsport)

Sam Michael:
"Siden Malaysia, har vi testet 3 dage i Barcelona med alle tre kørere. Vi har teste dæk, motor, mekaniske dele, og nye aerodynamiske dele til raceren. Vi har taget de bedste dele med til Brasilien. Det var en god test, og vi lærte nye ting om racen.

Interlagos banen er en krævende bane for alle. Der er nogle gode muligheder for at overhale på hver omgang. Det er det man kalder en "medium speed" bane. Hvad angår set-up, så er det ikke så slemt som det var før i tiden. Efter man har lagt nyt asfalt, så er banen blevet mere jævn, men der er stadig en del bump på den.
Det er altid en spil at ligge den rigtige strategi til dette løb. Der er mange muligheder for at overhale. Man har en lang pit indkørsel, og med de nye regler, så bliver det interessant at se de forskellige pitstrategier teamne laver.
Vi vil gøre alt for at vi kommer til at være en dominerende faktor i løbet, og med de nye dele til racen, så er jeg sikker på at vi nok skal være med helt fremme hvor det sker. Vi har også lavet om på konstrutionen af bagvingen. Nu skulle det ikke tage så lang tid at skifte den. Det tog forholdsvis lang tid at skifte den i sidste løb, men det skulle vi havde ordnet nu."

Mario Theissen:
"Det brasilianske Grand Prix er afslutningen på et rejse marathon. Efter dette løb skal vi tilbage til Europa. I lighed med de sidste 2 løb, kan vi også i det løb forvente høj varme, men i forhold til løbet i Malaysia, så er der ikke så fugtigt her.
Interlagos banen ligger i ca. 800 meters højde, og det betyder at man vil miste ca. 8% af sin motorkraft, og at der ikke vil være lige så meget downforce på racerne. Vores BMW P83 har vist sig at være god under extreme forhold, og det forvente vi selvfølgelig også at den er under disse forhold. Med en driftsikker motor og de nye tiltag der er blevet lavet på FW25, så skulle vi gerne kunne lukket hullet op til de hurtigste teams."

Kunov

Læs mere om:
  • 06/04/03 - Interlagos - Formel 1
  •