Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser Motorsporten.dk
Nyheder fra dansk motorsport, og international motorsport med dansk deltagelse.
Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser

Formel 1

Malaysia GP - Renault preview

Formel 1 
20/03/03 

Renault skal søge at gentage succesen fra Australien. Der blev det til én 5 og én 7 plads. Men varmen og evt. regnvejr kan blive afgørende faktorer.
 

Sepang ligger i et område som er kendt for varme og høj luftfugtighed. Det gør er at der er store krav til materiellet - ikke mindst motor og kølere. Men det frygter man ikke hos Renault, det har man forberedt sig på ved tests forskellige steder. Pat Symonds siger at banen i sig selv faktisk stiller større krav. Svingene har vidt forskellig karakter. Og ikke nok med det. Hjulcamberen skal indstilles som et kompromis da svingene er så forskellige.

Renault får dog lidt hjælp i den retning. Renault er et af de teams som har lov til ekstra testtid på banerne forud for et Grand Prix. Hos Renault var man glade for de points som det gav, men man var utilfreds med kvalifikationen. Man havde håbet på lidt bedre tider. Det er noget af det som man vil arbejde videre med så man får en mere optimal kvalifikation. Ligeledes håber man på at kan undgå pacecar perioderne. Det er ødelæggende for den planlagte strategi, men det er man ikke ene om at mene. Det rammer alle mere eller mindre. Ingen planlægger en strategi på at der kommer pacecar.

Alt i mens at teknikere, ingeniører osv. Forbereder sig på test, kvalifikation og Grand Prix'et, så har kørerne været til ekstra træning for at forberede sig på varmen og den høje luftfugtighed. Sepang har meget høje temperaturer i øjeblikket og er et af de allervarmeste løb for kørerne. Det sammenholdt med en høj luftfugtighed kræver en yderst god fysik.

Dons

Læs mere om:
  • 23/03/03 - Sepang - Formel 1
  •