Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser Motorsporten.dk
Nyheder fra dansk motorsport, og international motorsport med dansk deltagelse.
Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser

Copenhagen Historic Grand Prix

Da hovedstaden kom til at lyde rigtigt

CHGP 
08/08/18 

Der var masser af mennesker på Bellahøj. Langt de fleste af dem havde en passion for motorsport og lyden af den ægte vare, uden lyddæmpning er musik i deres ører. Og musik, det blev der spillet. Hvis ikke man fik nok af Michael Christensens “Grissebasse” der lød vidunderligt, så var Dennis Lind og Kevin Magnussen også leverandører af den ægte vare. Personligt var jeg nok mest forelsket i den vanvittige lyd af en ægte “Lambo”, der med Dennis bag rattet, blev pisket hårdt rundt på Bellahøj.
 

På banen blev der også kæmpet hårdt om placeringerne for de gamle Formel 1 racere. Nogen var fra før den tid hvor sidde-højde var et emne. Ingen kan dog tage fra dem, at lyden var perfekt, uagtet at hastigheden ikke var noget særligt på nutidens skala.


(Foto: Dan Knudsen – Photo-Graphic)

Bevægede man sig væk fra banen var der masser af liv, og masser af kendte mennesker. Danmarks vel nok hurtigste mand fra 0-100 km/t - Ulrik Linnemann var på gæstevisit hos sin gode ven Lasse Sørensen, og fik en tur i “Pod-Carstens” varme stol. Det bliver spændende at høre, hvad der kommer ud af det besøg.


(Foto: Dan Knudsen – Photo-Graphic)

Selvsamme Lasse Sørensen tog en for holdet, da en mekaniker fik myoser i nakkemusklerne. Og teamchef John Nielsen kom på en specialopgave, da en stor fan bad ham signere sin cykel. John var naturligvis klar på opgaven, og med guldtusch blev cyklens værdi forøget betragteligt.


(Foto: Dan Knudsen – Photo-Graphic)

Der var alt hvad hjertet kunne begære af motorsportsgøgl. Lige fra F1-simulatoren hos Hessel til muligheden for at sidde i den førende Formel 4 bil - og endda med hjælp til at komme ind og ud af bilen, af selveste chaufføren Casper T. Hansen, der viste sin racer frem hos Würth. Der var rigtig mange drenge og piger, nede i bilen og Casper hyggede sig med at fortælle om sin karriere.


(Foto: Dan Knudsen – Photo-Graphic)

Ordensmagten var talrigt repræsenteret, og de nød racerløbet som alle andre. Selvom de var meget synlige i billedet, lykkedes det dem desværre ikke at forhindre den sabotage der skete over natten, mod store dele af DTC feltet. En af de store tabere i den sag var Michael Markussen, hvis bil havde fået løsnet beslaget der holdt batteriet, og på sidste omgang røg det af. Bilen gik ud lige foran Markussens sponsortelt. Han sprang resolut ud af bilen, hoppede ind til sine fans og gav dem en dundertale om at tabe og vinde sammen, hvorefter han satte sig tilbage i bilen og lod banepersonalet trække sig tilbage til paddocken


(Foto: Dan Knudsen – Photo-Graphic)

For mig vil CHGP blive husket for masser af dramatik, manglende struktur for ledelsens side, men også en masse fedt race, og glade mennesker. Jeg mangler kun svar på én ting - blev Lasse Sørensens mekaniker mere produktiv efter sin massage?


(Foto: Dan Knudsen – Photo-Graphic)

Dan Knudsen – Photo-Graphic


Læs mere om:
  • Bellahøj
  • 18/08/05 - Bellahøj - CHGP
  •