En vanlig gæst på de tyske veje er Jens Nielsen og Erik Worm i Opel Corsa Kitcar. De har ikke haft
den bedste sæson i år. I sullingen regnede punkteringerne ned over dem og i Litermont udgik de
desværre også. Men at Jens og Erik giver gas er sikkert og så må heldet snart vende for de
midtsjællandske kørerer.
Fra Fyn kommer hele 3 hold. Michael Nielsen og Iver Bertel i Ford Puma. Michaels faste mekaniker
Karsten har nærmest stået på hovedet i Pumaen længe. Der er blevet monteret spjældhuse og ny
gearkasse. Samt en masse mere. Det bliver spændende at se og ikke mindst høre Pumaen nu hvor
den kan trække vejret.
Gert Hansen og Rune pedersen fra Team Vestfyn vil også prøve om deres tyskkundskaber duer syd
for grænsen.
Undertegnede deltager selvfølgelig også i rallyet. Vi får fornemt følgeskab af Holger Knöbel i
Subaru som vandt løbet generelt sidste år. Asja Zupanc i Team Gassners Mitsubishi ligger ikke
fingrene imellem. Og ja, det er en kvinde. Og ja, hun kører pænt hurtigt. Asja har kørt gokart og
hillclimb inden hun for ca. 2 år siden valgte at prøve kræfter med rallysporten.
Vi deltager i rallyet som notetræning så vi lader være med at satse hele butikken. I de tyske rallyes
er max 2 gennemkørsler tilladt til notekørslen. Det betyder at de skal skrives helt rigtigt første
gang. For du kan ikke lige lave nogle ændringer og så lige køre en 5-10 gange igennem som
herhjemme. Til sidst kan man dem jo udenad. Næh, her skal man holde tungen lige i munden og
huske det hele første gang. Det er også en del af udfordringen ved at køre i det sydlige. Ingen har
fordel frem for andre. Men det er selvfølgelig en fordel at have kørt rallyet før. At kunne skrive
noterne rigtigt første gang og levere dem til køreren bliver vitalt ved den næste udfordring for
teamet når rallyet i oktober hedder Antibes Cote d. azur.
Servicepladsen er placeret helt nede ved strandpromenaden i Grömitz. Og løbets arrangører har
taget konsekvensen omkring miljø og støj i området seriøst. Gratis 220 volt til alle teams. Alt brug
af generatorer er strengt forbudt. Et rigtigt godt initiativ som er kommet i stand ved et samarbejde
med den lokale beredskabstjeneste.
122 km. Hastighedsprøver fordelt på 6 prøver som køres 2 gange. Heraf den længste Putlos på 19
km.
Indtil videre har 70 teams tilmeldt sig rallyet.
Hilsen
Tom Madsen |