Kurt Mejer måtte udgå.
Kurt Mejer startede ud i et fornuftigt tempo med placeringer midt i feltet. Desværre måtte han på prøve 3 trække sig ud af løbet med en defekt motor.
Også problemer for Heino Mejer
Problemerne ramte ikke kun Kurt Mejer, men også Heino Mejer have store udfordringer undervejs. Først kom den nye co-driver Mette Jensen på en stor opgave fra starten af løbet. Samtaleanlægget strejkede på vej til første prøve, så den blev kørt med fingertegn og en højtråbende Mette. Støjen i en rallybil er dog så voldsom, at køreren intet kan høre. Derfor var Heino Mejer meget tilfreds med at gennemføre prøven som 4. bedste mandskab generelt.
Kurt Mejer (Foto: Viggo Johansen)
Desværre var det ikke de eneste problemer på dagen. Allerede på prøve 2 var der en elektrisk fejl på bilen, og Heino Mejer måtte bruge 8½ minut på at finde og udbedre fejlen.
Valgte at fortsætte og teste
Tidstabet var nu så stort, at der ikke var mulighed for en topplacering. Heino og Mette valgte dog at fortsætte løbet, og bruge det som test af både bil og samarbejdet i bilen. Til Heinos tilfredshed gjorde Mette Jensen et fremragende job i co-driversædet, og som løbet skred frem, fungerede samarbejdet i bilen rigtigt godt og i en god rytme.
Heino Mejer (Foto: Viggo Johansen)
Resultatet godkendt
Resten af løbet blev gennemført med tider i top 9, med en enkelt 4. bedstetid. Det må siges at være godkendt blandt mange meget mere moderne biler. Konkurrencen er jo hård mod de 4-hjulstrukne Mitsubishi EVO’er og Subaru Impreza’er. På grund at tidstabet på prøve 2 blev det dog blot til en slutplacering på en generel 34. plads, og en 6. plads i klassen.
Næste løb køres også i Tyskland
Historisk Rallyteam Mejer fortsætter deres deltagelse i Norddeutscher ADAC Rally Cup 2012, hvor næste afdeling - 2012 ADAC Ostsee Rallye - køres den 7. – 8. September i Grömitz tæt på Lübeck.
Historisk Rallyteam Mejer
Viggo Johansen
|