Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser Motorsporten.dk
Nyheder fra dansk motorsport, og international motorsport med dansk deltagelse.
Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser

Le Mans Series

Paul Ricard – nat træning

Le Mans
Series 

09/03/09 

Nat træningen på Paul Ricard bestod kun af 8 teams, det var i LMP1 klassen Oreca Matmut-AIM, Strakka Racing og Signature Plus. I LMP2 klassen deltog Quifel-ASM Team og Oak Racing. Der var ingen GT1 biler på banen, til gengæld var der to GT2 teams og det var Drayson Racing og Reiter Engineering.
 

Samtidig med at nat træningen blev afviklet på en meget kold forårsaften, kom der en forklaring på hvorfor Olivier Panis og Nicolas Lapierre kunne køre så hurtig i Team Oreca’s Courage-Oreca LC70-AIM. Teamet køre med 2008 aero pakken, og den er ikke tilladt i 2009 løbene, da specielt bagvingen på en 2009 racer er væsentligt smallere end 2008 udgaven af same.

Med to timer tilbage af nat testen havde der været 6 teams på banen og det var LMP1 teamsne Signature Plus, Courage-Oreca LC70-Judd og de to Team Oreca Matmut-AIM, Courage-Oreca LC70-AIM.
Hertil LMP2 teamsne Oak Racing, Pescarolo-Mazda og Quifel-ASM Team, Ginetta-Zytek 09S-Zytek og til sidst GT2 teamet Drayson racing ,Aston Martin Vantage GT2.

Reiter Engineering havde endu ikke været på banen med deres Lamborghini Gallardo LP560, og LMP1 teamet Strakka Racing havde heller ikke været på banen med deres Ginetta-Zytek 09S.

Strakka Racing kom dog kort efter på banen med deres Ginetta-Zytek 09S. Teamet havde arbejdet hårdt på at få bilen klar, men problemer med udstødningen og indstillingen af ’arbejdspladsen’ for kørerne udskød start tidspunktet for teamets nat test.

Fakta fra denne test er at de tre Courage-Oreca LC70 fortsat er meget hurtige. Det var igen Team Oreca Matmut-AIM no.11 der var hurtigst med tiden 1:41.799, og team kammeraterne i no. 10 der var næst hurtigst med tiden 1:43.204.
Signature Plus, var tredje hurtigst med deres Courage-Oreca LC70-Judd, der køre med 2009 spec. vinger, og deres tid var 1:43.387.
Strakka Racing fik kørt i alt 6 omgang i deres Ginetta-Zytek 09S, under nat testen og deres bedste tid var 1:44.670.

Der var ingen dramatik under nattens test, bortset fra Quifel ASM spandt rundt en enkelt gang. Deres bedste tid under testen var 1:48.713.

Drayson Racingfik kørt hele 26 omgange under nattens træning i deres Aston Martin Vantage GT2, og de var rigtig godt tilfreds. Bilen fungerede som forventet, også selvom det var rigtig koldt.

De deltagene teams var:

# Kl. Team Mærke
79 GT2 Reiter Engineering Lamborghini Gallardo LP560
87 GT2 Drayson racing Aston Martin Vantage GT2
24 LMP2 Oak Racing Pescarolo-Mazda
40 LMP2 Quifel-ASM Team Ginetta-Zytek 09S-Zytek
12 LMP1 Signature Plus Courage-Oreca LC70-Judd
10 LMP1 Team Oreca Matmut-AIM Courage-Oreca LC70-AIM
23 LMP1 Strakka Racing Ginetta-Zytek 09S
11 LMP1 Team Oreca Matmut-AIM Courage-Oreca LC70-AIM

Testen fortsætter i dag, med to test sessions.

Vejgaard

Læs mere om:
  • Paul Ricard
  • 09/03/09 - Paul Ricard - Le Mans Series - testdag
  •  



    D4 Enterprise Solutions