Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser Motorsporten.dk
Nyheder fra dansk motorsport, og international motorsport med dansk deltagelse.
Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser

Historisk Rally

Svensk rallysprint blev en succés

Historisk Rally 
09/05/07 

- for Troels Lund og Peter Petersen
Det danske mesterskab for historiske rallybiler har været en tur til Hässleholm i Skåne, for at køre anden afdeling af 2007-serien. Vi har fået en ny sponsor ”Hovedstadens Bygningsentreprise a/s” og vi håbede at løbet kunne blive en god start for samarbejdet.
 

Troels Lund, 58, fra Drøsselbjerg og co-driver Peter Petersen, 36, fra Sorø, deltog i VW Golf GTI fra 1978. Det blev en herlig dag med rallysport, sammen med 110 andre glade rallyteams. Der er altid sådan en god stemning i dansk og svensk motorsport. Alle hygger sig, snakker sammen og konkurrerer sammen.


Troels Lund/Peter Petersen fra Slagelse Auto Sport i VW Golf GTI fra 1978. I Sverige blev det til en samlet 4.plads blandt de historiske rallybiler.
(Foto: Michael Eisenberg/ Troels Lund Motorsport)

I klassen for historiske rallybiler deltog 11 mandskaber og det blev til en 4. plads for os. Det har givet godt med points i den samlede stilling for mesterskabet, efter vi har kørt to løb med gode resultater.
Vel og mærke to lette løb, rallysprints. Nu strammer det til, når der skal køres DM-afdelinger i Sorø 19. maj, på Bornholm 15. sept. og finalen i Bramming 3. november.
Vi har et rallysprint mere at køre i løbet af sommeren. Det er NCC Rallysprint i Gammelrand 21. juli.
Selvom vi lige nu deler den samlede andenplads med Kurt Mejer/Bent Aagesen, Volvo 142, så giver det intet formål at spå om fremtiden. Alt kan ske. Og det plejer det jo at gøre!

Den rallykyndige læser har måske noteret sig, at denne pressemeddelelse hidtil ikke har berørt Golf’ens placering i klassen. Der er desværre kun en bil i 1600-klassen, derfor har det intet formål at fortælle om klassesejren! Vi vil så gerne have flere biler i klassen, så bliver det sjovere at konkurrere.
Nu skal vi hele tiden sammenligne tider fra biler med større motorer, eller mindre, som konkurrerer i deres egne klasser.
Vi er ikke så stolte over de 20 points klassesejren giver, blot vi gennemfører. De er godt nok rare at få, men det er på en billig baggrund.
Derfor bliver det hele tiden generelplaceringen, som bliver målestokken for præstationen.

Troels Lund Motorsport