Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser Motorsporten.dk
Nyheder fra dansk motorsport, og international motorsport med dansk deltagelse.
Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser

Formel 1

Frankrigs GP - Dækpreview

Formel 1 
29/06/04 

Ferrari og Bridgestone tager de første to pladser og Michelin de efterfølgende i pointene. Sådan plejer det stort set at være. Sauber har dog blandet sig et par gange. Men hvad har dækfabrikanterne fundet på denne gang?
 

Michelin:
Michelin er på hjemmebane denne gang. Men om det udmønter sig i en førsteplads, er ikke til at sige, kun håbe. Håbet kunne jo f.eks. give sig udslag i en gentagelse af sidste års resultat på netop Magny-Cours. Der var det Williams et to da løbet var slut. Michelin siger dog at selvom at det er hjemmebane så er håndtering af dette GP ikke anderledes end alle andre. Michelin har fundet frem til at det er i det midterste spekter af mulige compounds man vil tilbyde sine teams. Michelin venter dog at kun 2 forskellige vil blive valgt. Michelin fremhæver at det er vigtigt at få dækkene til at klare belastningen i Estoril svinget på den franske bane. I netop dette sving bliver dækkene belastet ekstra hårdt. Men Michelin er forventningsfulde forud for det franske Grand Prix. Man ser gerne en gentagelse af sidste års resultat.

Bridgestone:
Som vanligt sender Bridgestone 1400 dæk af sted til et Grand Prix. Lige som hos Michelin drejer det sig om compounds i det midterste spekter af compounds. Hvor Michelin forventer at der vil blive valgt mellem op til 4 forskellige compounds, så begrænser Bridgestone deres udvalg til tre. Det må de fire teams så vælge og vrage imellem. Som vanligt har Bridgestone i samarbejde med primært Ferrari, men også Sauber testet dæk. Jordan har også bidraget med deres erfaringer denne gang. Hos Bridgestone forventer man at sektor 2 på banen bliver den vigtigste. Altså den midterste del af banen og ikke den første sektor som Michelin fremhæver. Samarbejdet med deres teams fremhæver Bridgestone som en stor del af den succesfaktor man har oplevet i år hidtil. Sauber er længere med fremme end vanligt, og også Jordan har fået gang i pointene, og minsandten om ikke Minardi er kommet på tavlen også, velvidende at det skyldes et stort mandefald i det amerikanske GP.

Dons

Læs mere om:
  • 04/07/04 - Magny-Cours - Formel 1
  •