Historisk 11/06/04
|
|
Grundlovsdag blev første afdeling af HMS Hill Climb Mesterskab kørt ved Ganløse i Nordsjælland.
Fra Slagelse deltog Ib Vølding, Lotus Europa, Kurt Andersen, Ford Escort Mexico og Troels Lund, Morris Cooper S.
|
Læseren studser måske lidt over de bilmærker og det er ganske forståeligt, for det drejer sig om motorløb for historiske køretøjer.
Indenfor motorsporten er vi i Danmark lidt bagefter med Hill Climb, som i sagens natur betyder motorløb op af bakke. Men motorklubben HMS (Historisk Motor Sport) har flere gange siden 1997 arrangeret Hill Climb i Danmark. Det mest kendte er Munkebjerg Hill Climb ved Vejle. I år er der 4 løb rundt omkring i Danmark og så har vi pludselig en turnering!
Otto Reedtz Thott (Foto: Anders Molin)
Dagens hurtigste mand var på papiret Otto Reedtz Thott i sin AC Cobra, men da tidtagningsudstyret var ude af synkronisering, fandt arrangøren ikke, at det var sandsynliggjort, at det faktisk var den hurtigste tid. Derfor blev dagens hurtigste mand Bo Johansen udnævnt på basis af dagens bedste samlede point-tid (4 bedste af 6 gennemløb).
Bo Johansen (Foto: Anders Molin)
Alle 3 kørere fra Slagelse klarede sig fint, Ib Vølding og Troels Lund fik begge 3. præmie i hver sin klasse, mens Kurt Andersen i denne omgang måtte se sig placeret lidt længere nede i resultatlisten.
Næste løb for Troels Lund er PEUGEOT RALLY i Slagelse 26. juni. Det bliver første gang nogensinde han deltager i et Slagelse rally. I mange år har det været ham som stod for løbene i Slagelse Auto Sport, men nu skal der være lidt tid til selv at dyrke motorsporten. Det gælder Dunlop Historic Rally Cup 2004, som køres over 7 afdelinger rundt om i landet.
Bedste tider fra Ganløse Hill Climb
Nr | | Fornavn | Bil | Årg. | Cubic | 4 bedste
tider |
|
Klasse 2 |
11 | | Kurt Mejer | Volvo 142 | 1969 | 1986 | 1:19,799 |
16 | | Frank Johansen | Opel Kadett | 1978 | 1600 | 1:22,975 |
56 | | Troels Lund | Morris Cooper S | 1974 | 1275 | 1:23,594 |
|
5 | | Keld Christensen | Morris Cooper S | 1970 | 1293 | 1:23,923 |
15 | | Evan Jørgensen | Fiat Abarth 850 TC | 1967 | 850 | 1:24,509 |
6 | | Kenneth Saust | Toyota Corolla Coupe | 1975 | 1588 | 1:31,589 |
|
12 | | Kurt Andersen | Ford Escort Mexico | 1972 | 1700 | 1:31,830 |
|
Klasse 1 |
20 | | Bo Johansen | Lotus Seven | | 1600 | 1:15,626 |
13 | | Renè Mønster Pedersen | Lotus Seven | 1960 | 1600 | 1:16,490 |
43 | | Ib Vølding | Lotus Europa | 1974 | 1600 | 1:17,439 |
|
19 | | Otto Reedtz-Thott | AC Cobra | 1965 | 4700 | 1:17,583 |
10 | | Henrik Nielsen | Lotus Super Seven | 1966 | 1598 | 1:20,781 |
4 | | Philips Lokvig | Morgan +4 Super Sport | 1963 | 2138 | 1:27,570 |
|
17 | | Christian Nielsen | VW Golf 1 | 1978 | 1800 | - |
|
Klasse 3 |
140 | | Arne Jakobsen | Jaguar XK 140 | 1957 | 3400 | 1:27,589 |
58 | | Peter Grau | Fiat Abarth 1000 | 1971 | 982 | 1:28,264 |
54 | | Claus Ebberfeldt | Triumph Spitfire | 1963 | 1147 | 1:31,699 |
|
3 | | Vagn Hansen | Austin Healey 100-6 | 1957 | 2990 | 1:31,746 |
18 | | John Øhlers | Porsche 912 | 1966 | 1600 | 1:35,121 |
94 | | Jens Eickhoff | Morgan 4/4 | 1968 | 1599 | 1:37,339 |
|
14 | | Niels Hviid | MG B 1966 | 1966 | 1800 | 1:38,899 |
|
Klasse 4 |
1 | | Jakob Andersen | Fiat Cinquecento | | | 1:25,310 |
9 | | Jørgen Witting | MG TC Roaster | 1946 | 1250 | 1:32,104 |
7 | | René Christensen | Citroen 11 Sport | 1944 | 1911 | 1:34,040 |
|
2 | | Andrés Broberg | Fiat Panda 750 L | | | 1:35,571 |
8 | | Erik Larsen | Citroen 11 BL | 1939 | 1911 | 1:48,137 |
66 | | Erik Jensby | Fiat 500 F | 1970 | 800 | 1:50,545 |
|
|