1. heat, lørdag
Udfaldet af dette løb burde være en selvfølge. Henrik Bollerslev er på klassepole som toer, mens Formel Ford-veteranen Svend Erik Sørensen er næsthurtigste Syver som tolver på gridden! De øvrige 7 deltagere er alle placeret i anden halvdel af det 28 vogne store felt.
Henrik Bollerslev kommer bedst fra start og fører løbet generelt, da feltets førende Special Saloon Car er ved at bremse både sig selv og Bollerslev af for enden af langsiden. Det lykkes Bollerslev at undgå en kollision eller hvad der kunne være værre, men undvigemanøvren koster en tur gennem pitten.
I mellemtiden har Jan Kalmar kørt sig fra fjerde til førstepladsen på femte omgang. Efter få omgange er Bollerslev imidlertid tæt nok på til at true Kalmars føring. Der går dog yderligere et par omgange før Henrik Bollerslev kan tilbageerobre førstepladsen og vinde.
Peter Thyge Larsen kører tredjepladsen hjem, mens Carsten Fruergaard, Morten Fruergaard og Claus Grønning finder hinanden og kæmper bravt om placeringerne.
2. heat, lørdag
Henrik Bollerslev gentager sin start fra første heat og bringer sig i den generelle føring, men føringen er kortvarig. Til gengæld må nærmeste klassekonkurrent Jan Kalmar køre sig op fra midten af startfeltet og når derfor aldrig at komme i nærheden af Bollerslev, der vinder sin anden sejr.
Svend Erik Sørensen er på vej mod tredjepladsen, men bliver indhentet og overhalet af Peter Thyge Larsen mod slutningen. Kampen om femtepladsen udkæmpes denne gang af ikke færre end fire kørere, der får Claus Grønning som vinder.
Der var foretaget et par kørerskifte fra lørdagens heat. Robert Sørensen overtog sin far Svend Erik Sørensens vogn, mens Peter Thyge Larsen overgav sin til Lars Cosmus.
1. heat, søndag
Jan Kalmar er på klassepole som firer, mens Henrik Bollerslev denne gang er næstbedste Syver Racer som syver. Midtvejs i løbet når Bollerslev op til Kalmar og på syvende omgang overhaler han i Audi-svinget. Al kamp om førstepladsen slutter hurtigt, da Kalmar umiddelbart efter udgår.
Morten Fruergaard kan nu overtage andenpladsen, mens Robert Sørensen må bruge det meste af heatet på at tilbageerobre den tredjeplads han indtager i starten.
2. heat, søndag
Som kronen på værket vinder Henrik Bollerslev også weekendens 4. heat. Jan Kalmar slutter på andenpladsen mindre end tre sekunder efter Bollerslev, men som i flere af de øvrige heat må han køre sig op gennem feltet, efter middelmådige tidtagninger.
Robert Sørensen gentager sin tredjeplads fra forrige heat, mens Morten Fruergaard trækker sig sejrrigt ud af kampen om fjerdepladsen i det seks-mand store hovedfelt.
Jyllands-Ringen Preview
Med fire sejre er Henrik Bollerslev favorit til at vinde Syver Race Cuppen 2003. Samlet har han vundet otte af årets fjorten afdelinger, mens nærmeste rival, Jan Kalmar, har seks sejre på kontoen. Fortsætter Bollerslev den aktuelle stil, er der ikke mange chancer for Kalmar. Her kan det spille ind at klassens norske søsterklasse aflægger besøg ved finaleløbet. Som løbene på Padborg Park viste, kan en to- og tredobling af feltet hurtigt vende op og ned på det normale styrkeforhold.
Med 16 point i finalen er Henrik Bollerslev sikker på titlen, hvorimod Jan Kalmar kan sikre sig titlen ved to sejre og maksimalt 15 point til Bollerslev.
Midtvejs i sæsonen var Carsten Fruergaaard med helt fremme i den samlede stilling efter stabil og hurtig kørsel, men resultaterne på det seneste gør at hans bedste mulighed er for en sølvmedalje efter finalen. Fruergaard skal dog vinde begge finaleheat, mens Jan Kalmar blot må score 3 point.
Yderligere to kørere har bronzemedaljechancer. Morten Fruergaard og Niels Klit Christensen kan med topresultater i finalen og uheld for Carsten Fruergaard sikre den sidste medalje.
Det skal blive spændende at se hvad de norske kolleger kan byde på af fart og spænding - og deltagerantal. De 10-12 danske deltagere ser ikke ud af meget, bl.a. på grund af bilernes fysiske størrelse.
Pointstillingen efter 14 af 16 afdelinger
|
pos. | kører | mærke | point |
|
1. | Henrik Bollerslev | Replica LoCost Honda Fire | 190 |
2. | Jan Kalmar | Locost Kawasaki ZX9 | 165 |
3. | Carsten Fruergaard | Star Sport Yamaha R1 | 129 |
|
4. | Morten Fruergaard | Star Sport Yamaha R1 | 107 |
5. | Niels Klit Christensen | Caterham Ford | 91 |
6. | Peter Thyge Larsen | Locost Honda Fireblad | 79 |
|
7. | Flemming Riinbæk | Star Sport | 58 |
8. | Claus Grønning | Styuart Tayler | 53 |
9. | Robert F. Sørensen | Star Sport Toyota 16 V | 43 |
|
10. | Svend Erik Sørensen | Star Sport Toyota 20 V | 38 |
11. | Hans Ryser | Locost Honda Fireblad | 35 |
12. | Michael Juul | Caterham | 27 |
|
13. | Bent Tronhjem | Replica Star Toyota 20 V | 25 |
14. | Ole Andersen | locozaki | 21 |
15. | Michael Laursen | Locost Honda Fireblad | 9 |
|
16. | Lars Cosmus | Locost Honda Fireblad | 4 |
|
Stillingen er uofficiel.
Jesper O. Hansen |