“Vi har ændret på afviklingsformatet i forhold til det, der tidligere har været gældende for denne løbsdag,” fortæller løbsleder Jens Erik Jensen fra Randers Auto Sport. ”I stedet for de tre indledende heat og den afsluttende finalerunde blandt de bedste, kører vi i stedet fire heat på rundbane – hvor der køres med uret i de to første og mod i de to sidste – og hvor alle heats er tællende til slutresultatet.”
(Foto: Kim Gripping)
Selv om området er velkendt – og velegnet – til rallysprint, bliver det i år også en større bane, deltagerne skal køre på.
”Vi har i år valgt at inddrage en del af området, som vi ikke tidligere har benyttet os af til vores tidligere Rally Grand Prixer, så der bliver også en ny udfordring for deltagerne,” forklarer Jens Erik Jensen.
Og deltagere bliver der mange af.
Da tilmeldingsfristen udløb mandag aften, var der indløbet 51 tilmeldinger, heriblandt en fra den regerende Danmarksmester i Dansk Super Rally, Ib Kragh, som starter i sin Citroën DS3 R5. Men denne gang bliver det med en anden co-driver end normalt.
”Jeg skal for første gang have Ditte Kammersgaard med som co-driver,” fortæller Ib Kragh. ”Der er et af løbene i DM-serien senere i år, hvor min faste co-driver Freddy Pedersen er optaget, og hvor jeg har lavet en aftale med Ditte Kammersgaard om, at hun skal erstatte ham, og derfor skal vi lige have prøvet vores samarbejde af på forhånd i Kongensbro.”
Randers Auto Sport
|