I tilgift kom så tre kvarter med rødt flag, efter en episode, der
mest var til at grine af. Da første Safety-car var ved at løbe tør,
skulle den afløses af reservebilen. Halvdelen af feltet fulgte
herefter den første i pit, mens anden halvdel af feltet lagde sig til
rette på banen efter den nye!
Røde øren hos Eduardo Freitas og Co, der så sig nødsaget til at
neutralisere løbet for at få styr på rodet. Det lykkedes efterhånden,
og efter to timer af ”løbet” var afviklet, kom der endelig gang i
sagerne, selv om det stadig regnede. Dog ikke længere så kraftigt.
Noget så sjældent som et godt gammeldags regnvejrsløb, altså, og det
er altid spændende. De resterende fire timer af Lone Star Le Mans blev
forrygende, og, set med danske øjne, endnu en understregning af at
lille Danmark råder over nogle af verdens bedste langdistance kørere.
Gang på gang kunne man på grafikken læse gode danske efternavne som
Christensen, Nielsen, Jensen, Jakobsen, Sørensen m.fl. på listen over
de førende i feltet. Da det hele var overstået, kunne Nicklas Nielsen
(Ferrari #50) bestige podiet på andenpladsen, foran Malthe Jakobsen
(Peugeot #94) på tredjepladsen. Lige udenfor top-3 landede Mikkel
Jensen (Peugeot #93) på P4, mens Michael Christensen også scorede
point (Porsche #5) på tiendepladsen.
Ingen kunne dog matche de forsvarende verdensmestre, Porsche #6, der
vandt sæsonens første løb. Igen var det verdens måske bedste
langdistance kører, Kevin Estre, der var primus motor på holdet.
Resultatet på COTA rykker ikke meget ved den samlede stilling. Ferrari
har så godt som vundet konstruktørmesterskabet, mens kørernes VM står
mellem de to Ferrari-hold #51 og #83.
Næstsidste afdeling af WEC køres 27-28. september på Fuji Speedway i Japan.
Læs mere på www.eurosport.dk/wec
Bo Baltzer Nielsen BBN Consult Læs mere om: Malthe JakobsenMichael Klitgaard ChristensenMikkel JensenNicklas NielsenCircuit of the Americas07/09/25 - Circuit of the Americas - FIA WEC - FIA VM |