Og netop
for højt benzin fra den mekaniske pumpe i kuglefischer indsprøjtnings anlægget på den gamle BDG motor var et irritations problem for Team Allestrups Brian ’Joe’ Johansen, da hans sammen med Tina Lykke Andersen (fruen) kørte med til Yokohama Mesterskabsløbet på Yding Raceway.
Prøven
var himmelsk fed, en rundbane på offentlig vej, med svingkombinationer af enhver art, og hvor Brian til dette løb havde monteret en højere totalgearing i bagtøjet på den balstyrige Ford Escort MK2, med den arrige 2-liters BDG motor.
Georg Gearløs
er normalt Brians kunstnernavn, for han kan lave alt selv, med få midler, men problemet med den mekaniske pumpe voldte mere bøvl end godt var, og i den stegende hede på dagen, gav det en over dosis benzin dunst inde i bilen, og det var ikke behageligt at køre med.
Mobiltelefonen
blev brugt lystigt i pausen, for med hjælp udefra at kunne løse problemet, men problemet forfulgte teamet dagen igennem, og kunsten var at køre stærkt, og at kunne udelukke/abstrahere fra dunsten udstødningen, derudover gik bilen ret så dårligt i tomgang!
Klassesejr og
samlet 6’er generelt, i så stærkt et felt, det er dæleme stærkt kørt af Brian og Tina, taget problemerne fra pumpen med i ligningen, joo, det er krummer, saft og kraft i både Brians kørsel og i den kradsbørstige BDG motor.
Hjem på
værkstedet, og kan Brian ikke se sig ud af alle de småproblemet med det mekaniske kuglefisher indsprøjtning, så hedder det dobbelte webere igen, det dur og er bevist igennem hele sidste sæson.
Allan POST
|