Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser Motorsporten.dk
Nyheder fra dansk motorsport, og international motorsport med dansk deltagelse.
Motorsporten.dk - Dansk motorsport og international motorsport med dansk deltagelse. Nyheder, artikler, resultater og anmeldelser

Rally

Simon Vallentin har droppet TER-finalen

Rally 
24/11/17 

Efter to ud af seks runder havde danske Simon Vallentin, Gislinge, i sin lejede Opel Adam taget føringen i TER2 klassementet for R2-biler i Tour European Rally-series, og siden er det blevet til yderligere to TER-rallyer før denne uges italienske finalerunde i Toscana. Og den køres uden Simon Vallentin og hans co-driver Ole Frederksen, Skibby!
 

Vallentin sprang over i turneringens tredje runde på Madeira, og genoptog i de efterfølgende runder i Østrig og Schweiz jagten på sejren i TER2-klassen. I de to runder var han primært konfronteret med dels med østrigeren Roland Stengg og dels belgieren Joachim Wagemans. Med 114 point har sidstnævnte forud for slutspurten overtaget førertrøjen, mens Simon Vallentin følger efter med 99 point. På tredjepladsen er Roland Stengg med 50 point.
Så reelt er det kun Simon Vallentin, der true Wagemans.


(Foto: Morten Dam - autoMOTIV/specialpress)

ØKONOMISK LAVVANDE
Det bliver der så alligevel ikke noget af, men hvorfor ikke? - Fordi jeg efter Østrig og Schweiz har fået så store efterregninger på bilen, at det slog bunden ud af økonomien og derfor må vi blive hjemme, forklarer Simon Vallentin og tilføjer.
- Det lykkedes desværre ikke at skaffe yderligere sponsorstøtte, og derfor var der ikke budget til at fuldføre turneringen, så vi må nøjes med andenpladsen. Selvom Roland Stengg skulle opnå 84 maksimumpoint i Toscana, vil det ikke være nok til at støde Simon Vallentin og Ole Frederiksen fra den samlede andenplads.

FOKUS PÅ EM I 2018
Mens TER-serien 2017 slutter i Toscana, har Simon Vallentin valgt at fokusere på 2018 og arbejde på at skabe et grundlag for en entré i de næste to års EM-turneringer.
Ambitionen er en R2-bil som Opel Adam eller Peugeot 208 eller en 4-hjulstrukket R5-bil. Af den sidstnævnte kategori er der flere alternativer: Ford, Hyundai, Citroën, Peugeot og Skoda.

- EM-kalenderen er endnu ikke offentliggjort, men så snart den foreligger, bliver den udgangspunkt for arbejdet med at finde økonomi til at fortsætte i internationalt regi. Vi har vist, at vi har farten og kan være med i toppen. Men skal også have fundet et sponsormæssigt grundlag til at bakke op om projektet. Dét er det vigtigste lige nu, konstaterer Simon Vallentin.

Vallentin Motorsport

Morten Dam - autoMOTIV/specialpress