Cyklen er stadig den samme Honda CBR 1000 Fireblade, dog er den modificeret med det nyeste affjedring, elektronik samt motor styring.
Jeg fik testet en del forskellige setups på begge baner både rent geometri mæssigt, men også opsætning af cyklen, kørbarhed og forskellige dæktyper og dæktryk. Samtidig fik jeg også testet en del forskellige bremseklodser fra SBS det er utroligt vigtigt at man har en hurtig motorcykel, men det er mindst ligeså vigtigt at man kan få stoppet den i en fart igen.
(Foto: Morten Kimer)
Det er ufatteligt vigtig at man kører på de helt rigtige dæk, når man kører på grænsen. Jeg kører på Dunlop race dæk, de har 5 forskellige compounds, hvilket gør det utroligt svært at ramme den rigtige dæk type, til det rigtige vejr og rigtige asfalt. Selvom man tror at asfalt bare er asfalt har det utroligt meget at sige om det er grov eller fin asfalt. Da dette har en stor betydning på hvilket dæk der er det rigtige.
Tempoet er utroligt højt i år, jeg har virkelig lagt godt ud. Allerede i 2 pas på Circuito De Almeria kørte jeg i samme tempo som jeg sluttede ud med sidste år. På Circuito De Jerez endte jeg med og forbedre min tid med over 3 sekunder i forhold til sidste år.
(Foto: Morten Kimer)
Jeg ser utroligt meget frem mod sæsonen i 2017. DM sæsonen bliver skudt igang i påsken på en bane der hedder Slovakiaring, den ligger i Slovakiet. Dette er en lang og hurtig bane, den ligner ikke rigtigt de Danske baner. Sidst jeg kørte på Slovakiaring var til DM i 2013, så det er et stykke tid siden, men der er god træning op til DM`et.
Forløbig kalender DM Superbike:
Slovakiaring - 13-16 april.
Mantorp Park - 12-14 maj.
Lausitzring - 15-18 Juni.
Jyllandsringen - 16-17 September.
Jyllandsringen - 30 September-1 Oktober.
Poulsen Racing
|