Men det var på hængende hår at porschen blev klar til strabadserne. Efter sidste race i Silkeborg var det kun 5. gear der virkede og et motorproblem havde også meldt sig. Så både gearkasse og motor blev sendt til en overhaling i Tyskland men nåede først retur til montering i fredags.
Kravet før søndagens 4. og sidste afdeling var ganske simpelt – Porsche og mandskab skulle holde hele vejen hjem – ingen plads til oversatsninger eller forsøg på at komme igennem med kun ét gear.
Prøven har tidligere været anvendt i rally-sprint sammenhænge og byder på en god variation af små snørklede sving, lange lige stræk, niveauforskelle og masser af muligheder for at køre sidelæns – hvilket flere benyttede sig af.
Selvom prøven har været kørt før, viste 1. heat alligevel at ikke alt lå på rygmarven – tiden blev 6:25 – hvilket nok kan tilskrives afbankning af rust og lidt fugtig asfalt fra nattens regnvejr. Men sammenlignet med Flemming Hansens 6:18 var der plads til forbedringer.
Tiden i 2. heat lignede mere Pers normale standard – 6:10 – hvilket fint matchede langt hurtigere mandskaber.
Tiderne i 3. og 4. heat var til gengæld ikke noget at prale med – 6:19 blev det til i begge heats, hvor tiderne fra 2013 var henholdsvis 6:08 og 6:04. (Om teamet fik noget særligt til frokost sidste år kan ingen desværre huske).
Selvom dagens race handlede om at gennemføre, så var tiderne trods alt ikke i top. Per meldte da også tilbage, at han var nødt til at bakke af i nogle af svingene for at holde fast i asfalten – fotografen er enig – alle sving blev forceret på 3 hjul – enkelte på to – det giver gode billeder men ingen top-tider. Teamet skal nok have kigget på fjedre/støddæmpere inden det går løs næste gang.
Alt i alt blev det til en herlig efterårsdag i godt racerselskab!
Lars Kronborg |