Fredag: Regnvejr hele dagen. Vi startede med et
styrt i det glatte føre, men vi fandt derefter hurtigt
rytmen igen. Vi sluttede dagen med den anden
hurtigste tid.
Mathias Poulsen
Lørdag: Nu skulle vi omstille os fra regnvejrs til
tørvejrs tempo. Vi fik tildelt en masse køretid, hvor
vi fik afprøvet nogle forskellige setups i første
afdeling af DMR 1000 cup’en. Vi startede løbet på
en ottendeplads, og sluttede løbet på en beskeden
syvendeplads. Vi var langt fra tilfredse med dagens
resultat. Der skulle arbejdes noget mere
intenst med motorcyklen og kørestilen.
Søndag: Efter en seriøs snak med vores mentor Jan
Jespersen blev der lagt en ”slagplan” for målene
og for, hvordan målene skulle opnås. Vi fik arbejdet
noget mere med motorcyklen, og fik noget
mere flow på. Tiderne kom ned!
Til anden afdeling af DMR 1000 cup’en skulle vi
starte fra syvendepladsen. Vi var klar da starten
gik, og vi sluttede dagens løb på en tredjeplads.
Mandag: Vi havde over natten fået lavet de sidste justeringer på
motorcyklen. Vi var klar til og give den maksimal gas. Vi fik finjusteret
affjedringen på motorcyklen, så den sad ”lige i skabet” til
tredje afdeling af DMR 1000 cup’en. Vi skulle starte dagens løb fra
tredjepladsen. Vi var meget fokuseret på vores mål inden løbet -
der var kun én vej frem. De røde lamper blev tændt - vi var klar!
Vi kom rigtig godt fra start, men der var noget tumult i første
sving. Vi fik foretaget nogle gode overhalinger og kørte et stabilt
løb. Vi sluttede løbet på en førsteplads foran den regerende danmarksmester
Jan Jespersen. Vi var ovenud tilfredse med resultatet,
og vi fik dermed indfriet vores mål - det var super godt!
Mathias Poulsen var hurtigste dansker i Superbike Open med tiden
1.40,8 minutter. Mathias Poulsen fører nu DMR 1000 cup’en.
Man kan tydeligt se, at al den hårde træning giver gode resultater.
Mathias Poulsen hurtigste dansker ved forårstræning på Autodrom Most i Tjekkiet
Nu skal der fokuseres på næste løb, som er AMK OPEN på
Padborg Park den 3-4. maj.
Poulsenracing
facebook.com/poulsenracing |