Løbet var tiltænkt som et løb hvor noteskrivning og kørslen skulle afpudses. Og hold da op vi
fik pudset. Både Jan og undertegnede var helt enige om at noterne og farten i bilen ikke havde
været optimalt på de første prøver. Men at vi nu ville køre ud og gøre det bedre.
Og rytmen kom også bedre frem især da vi kørte den lange prøve kaldet Putlos. Putlos er et
militærterræn som den tyske hær anvender til troppeøvelser og landgangstræning etc. Et
mega stort område som igennem historien har kvalt en del rallybiler.
Første gennemkørsel rakte til en 19. plads generelt men hele 25 sekunder efter hurtigste bil i
klassen. Vi havde monteret bløde intermedia dæk som har lidt mere mønster end slicks og ville
gøre det godt på de korte grusstrækninger. Men de blev lidt for varme til sidst hvilket
bevirkede at bilen blev noget mere løs sidst på prøven. Ved sidste servicepause konstaterede
servicefolkene at dækkene var færdige. Vi havde i en udskridning flatspottet helt ind til stålet.
Så måtte det næstbedste på. Hårde slicks, da vi simpelthen ikke havde flere dæk. Anden
gennemkørsel gik derimod bedre selvom minebåndet faktisk stoppede os i et megadrift efter
en lang blød venstre. Denne gang rakte tiden til en 16. plads og var 16 sekunder hurtigere.
På sidste prøve gik det over alt forventning. Noterne kørte bare og bilen reagerede som jeg
ville have den til og vi fik vores bedste prøveresultat. 11. generelt og kun 5,8 sekunder efter
vinderen af klassen. Samlet sluttede vi som 4. i klassen og 13. generelt.
At man bliver sat til vægs som dansker i det tyske er mildt sagt. Det er en kæmpe udfordring
at man kun har 2 gennemkørsler inden løbet. Men det er også det som gør løbet sjovere. Men
hvis man vil gøre sig i internationale dur det ikke at man skal øve sig på prøverne for at kunne
køre stærkt.
Da vi lavede service på bilen hjemme på værkstedet kvitterede bagtøjet med en del store
metalstumper på magneten. En spærplade havde givet op og vores motormekaniker måtte i
gang med en lille renovering. 24 timer senere var den klar igen.
Næste udfordring bliver Antibes Rallye i Frankrig. Nærmere bestemt den Franske Riviera.
Inden da skal bilen på rullefelt da vi mener der ligger nogle hestekræfter gemt i vores nye
benzin.
|