| Sidste års mester Gabriele Tarquini scorede sin første "rigtige" sejr ( han overtog Farfus´ sejr fra Monza) i anden rundes første løb i Valencia. Det blev ren Autodelta opvisning med Fabrizio Giovanardi på anden og Augusto Farfus på tredjepladsen!
Den nye Alfa Romeo 156 S2000 er helt klart et stort skridt fremad for det italienske team. BMW´s tre topkørere Jörg Müller, Dirk Müller og Andy Priaulx kørte dog med "succesballast" denne weekend, men det ser ud til at Alfa´erne er meget stærke alligevel. Fra start strøg de tre hurtigste fra kvalen af sted og der var aldrig tvivl om Alfa´s 1-2-3 sejr. Farfus kunne ikke slippe helt fri fra "de to gamle": Tarquini og Giovanardi og da Farfus lavede en mindre fejl på tredje omgang var begge forbi.
Giovanardi og Tarquini fortsatte kampen fra Monza. Da endte det hele i to smadrede biler, men i dag var det "rigtigt" race. Farfus lurede på tredjepladsen. På syvende omgang gik Tarquini forbi Giovanardi og den stilling holdt i mål.
"Best of the rest" blev englænderen Andy Priaulx i BMW foran to gange Müller: Dirk og Jörg. Den locale helt Antonio Garcia blev syver og bedste privatkører Salvatore Tavano I Alfa Romeo 156 blev nummer otte.
ETCC 2. afdeling, første løb
1. Tarquini Alfa Romeo 156 S2000
2. Giovanardi Alfa Romeo 156 S2000
3. Farfus Alfa Romeo 156 S2000
4. Priaulx BMW 320i
5. D. Müller BMW 320i
6. J. Müller BMW 320i
Løb 2:
Alfa Romeo fortsatte dominansen i weekendens andet løb. Igen blev det 3 Autodelta-kørere på podiet. Denne gang var det dog Fabrizio Giovanardi der var først over stregen fulgt af Gabriele Tarquini og Augusto Farfus.
I ETTC starter de otte første i omvendt rækefølge i det andet løb. Det vil sige, at privatkøreren Salvatore Tavano havde pole. Det fik Tavano imidlertid ikke meget ud af. Allerede i første sving var de tre BMW´er med Garcia, Jörg Müller og Dirk Müller forbi. Garcia gjorde alt hvad han kunne for at holde sin føring. Det lykkedes at holde de to Müller-Bmw´er, men de tre Alfa´er måtte han slippe forbi på fjerde omgang. Augusto Farfus havde lidt problemer med at følge de to andre Alfa´er og måtte bruge lidt hårde midler for at slippe fordi Priaulx og Dirk Müller. Jörg Müller kæmpede med Garcia og i kampens hede spandt Garcia ( med lidt "hjælp fra Müller!) og Farfus var forbi begge BMW´er.
ETCC 2. afdeling, andet løb:
1. Giovanardi Alfa Romeo 156 S2000
2. Tarquini Alfa Romeo 156 S2000
3. Farfus Alfa Romeo 156 S2000
4. D. Müller BMW 320i
5. J. Müller BMW 320i
6. Priaulx BMW 320i
Jan Magnussen sluttede som nummer 11 i sit første ETCC løb, desværre er der ingen oplysninger om BigMags placering i andet løb!
Samlet stilling
 |
| 1 | | Gabriele Tarquini (ITA) | Alfa Romeo | 28 |
| 2 | | Fabrizio Giovanardi (ITA) | Alfa Romeo | 26 |
| 3 | | Jörg Müller (GER) | BMW | 22 |
 |
| 4 | | Dirk Müller (GER) | BMW | 21 |
| 5 | | Andy Priaulx (GBR) | BMW | 20 |
| 6 | | Augusto Farfus (BRA) | Alfa Romeo | 12 |
 |
| 7 | | Tom Coronel (NED) | BMW | 8 |
| 8 | | Frank Diefenbacher (GER) | Seat | 6 |
| 9 | | Antonio Garcia (ESP) | BMW | 5 |
 |
| 10 | | Salvatore Tavano (ITA) | Alfa Romeo | 3 |
| 11 | | Jordi Gené (ESP) | Seat | 2 |
| 12 | | Salvatore D'Aste (ITA) | BMW | 1 |
 |
| - | | Alessandro Zanardi (ITA) | BMW | 1 |
| - | | Luca Rangoni (ITA) | Alfa Romeo | 1 |
 |
Teams
 |
| 1 | | Alfa Romeo | 54 |
| 2 | | BMW | 47 |
| 3 | | SEAT | 8 |
 |
Them
 |