Motorsporten.dk Forside Søg Faq Registrer Login  
DTC - Danish Touring Car
Sv.: DTC motor

Tråd starter: Allan "oktansvin" Andersen   Startet: 02-05-2010 15:18   Svar: 7
 Motorsporten.dk - Motorsnak » Motorsport » DTC - Danish Touring Car » Sv.: DTC motor
 Printable Version    « Forrige Næste »
  05-02-2010, 15:18
Allan "oktansvin" Andersen er ikke online. Seneste aktive: 06-09-2010 23:10:37 Allan "oktansvin" Andersen

Top 10 indlæg
nordjylland
DTC motor

Jeg søger info på DTC motor'r!

Renoveringsinterval i tid/Km og ca.priser.

Jeg mener det er klassens arkilleshæl.. Har set Michael Carlsen skifte motor mange gange og andre Peugeot kører for den sags skyld. JM's budget blev da også udhulet i 08 af de mange krumtaps haverier på E90'eren. Hartmann har også haft nogle gennem tiden så det er over hele linien. Måske et det kun mig der ikke kan huske det men er der nogensinde røget en Seat motor?

Det er ikke noget angreb på motorbyggere!

Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience

IP adresse: Logged  
  05-02-2010, 23:07
Insider er ikke online. Seneste aktive: 06-09-2010 22:45:39 Insider

Top 75 indlæg
Re: DTC motor
 Allan "oktansvin" Andersen wrote:
<p>Jeg søger info på DTC motor'r! </p> <p>Renoveringsinterval i tid/Km og ca.priser.</p> <p align="left">Jeg mener det er klassens arkilleshæl.. Har set Michael Carlsen skifte motor mange gange og andre Peugeot kører for den sags skyld. JM's budget blev da også udhulet i 08 af de mange krumtaps haverier på E90'eren. Hartmann har også haft nogle gennem tiden så det er over hele linien. Måske et det kun mig der ikke kan huske det men er der nogensinde røget en Seat motor?</p> <p align="left">Det er ikke noget angreb på motorbyggere!</p>

Regn med 1500 km imellem renoveringer, og regn med omkring 150.000,- for en renovering hvor der ikke er noget som helst galt, så er du ikke helt ved siden af.

06-02-2010, 10:13
BAi8660 er ikke online. Seneste aktive: 01-09-2010 19:40:09 BAi8660

Top 50 indlæg
Mener at skulle have fået fortalt at en BMW (E90) motor skulle have fortaget renovering efter ca 700-1000km , og prisen lå på alt mellem 200000-300000 kr. og tror det nogenlunde er det samme for de andre mærker.
Ingen tvivl om at det er en ret dyr post i et buget, og springer motoren i luften som vi til tider har set, så er jeg ret sikker på at 300000 ikke kan gøre det.

En stor faktor til at en S2000 motor springer i luften er også hvis ikke man vælger at få dem renoveret i tide, jo længere de har kørt jo større er chance for haveri.

06-02-2010, 22:01
Jan_i_Focus er ikke online. Seneste aktive: 07-02-2010 19:54:59 Jan_i_Focus

Ikke rangeret
Danmark

Jeg stod engang og smuglyttede lidt i Jason Watts telt, og her fortalte han at motoren i hans Seat var leaset og blev skiftet og sendt retur/byttet til fabrikken efter 1000 km, og denne motor kostede altså 29.000 Euro pr. 1000 km.... Det vil atså sige godt 200 kroner pr. kilometer.... Ret vildt :-)

Han fortalte også at et DTC-slick kostede ca. 2300 kr. stykket og dem ryger der jo også et par stykker af i løbet af en weekend.... Ikke sært at det er dyrt at drive et DTC-team :-)

Jeg hørte fra en kilde i DTC-cirkuset at John Nielsen havde fortalt at Team Essex et af de sidste år skulle bruge et sted mellem 15 og 20 millioner kroner for at holde teamet med 3 biler kørende i en sæson....

Jeg husker at Allan Bjerregaard i 2001 havde et årligt driftbudget på omkring 60.000 kroner for sin DTC-Focus.... Der er vist sket meget siden da :-)

06-02-2010, 22:16
HARTMANN-RACING.DK er ikke online. Seneste aktive: 26-07-2010 21:43:43 HARTMANN-RACING.DK

Top 500 indlæg

Hej Alle

Nu får i nogle tal direkte fra mig

Vores Honda motorer koster ca. 275.000 KOMPLET, en renovering koster ca.60.000 kr.til info fik jeg en helt ny motor minus indsugning og generator for under 200.000

(Jeg overdrejede en på Djursland, og den var SGU død) hehehhe, sådan går det når man bliver for ivrig.

Renovering foretages  hver 1500 km - Effekttabet er ca 3 HK efter 1000km

Så motoren er efter mit skøn ikke den slemmeste udgift, det der er dyrt er dæk og skader, men  husk lige der er mange poster som tilsammen bliver til mange penge,  transport, mad, bremser, bodywork, maling, lønninger, overnatning, fly mm.

Hvorvidt Essex brugte 15-20 mill. virker lidt meget men det var også et flot setup, Vi opererer med et budget under 5 mill. for 2 biler for Nordisk, DTC og ETCC. så man kan godt gøre det "billigt".

Mange hilsner Hans Hartmann - www.hartmann-racing.,dk

06-02-2010, 23:14
Jumpstarter er ikke online. Seneste aktive: 23-05-2010 16:13:35 Jumpstarter

Top 500 indlæg

STOR tak til Hans Hartmann !

Fantastisk flot at du står frem med dine tal - Det giver masser af respekt hos mange racerhjerter ! Og hvor er vi mange der er glade for at det er lykkedes at få James Thompson med igen i 2010 

07-02-2010, 19:52
Jan_i_Focus er ikke online. Seneste aktive: 07-02-2010 19:54:59 Jan_i_Focus

Ikke rangeret
Danmark
Re: Sv.: DTC motor

SUPER Hans !!! Lækkert med nogle facts om faktiske udgifter i DTC-pitten.... Det er jo super baggrundsviden for os DTC-entusiaster/nørder.... Tak for det :-)

De 15-20 millioner var vist også alt inklussiv.... Det vil sige inkl. catering til VIP's osv. og der var vist ikke sparet på noget dengang fra Halvorsen og Co. Men ja det lyder som mange penge....

07-02-2010, 21:44
Allan "oktansvin" Andersen er ikke online. Seneste aktive: 06-09-2010 23:10:37 Allan "oktansvin" Andersen

Top 10 indlæg
nordjylland
Meget flot og brugbart... Det giver større indsigt i hvad der er af grunde til de mange biler der efter hånden er i landet som ikke kører. Ang leasing af motor. kender jeg en sjov historie fra den gangne tid da man kørte V8STAR klassen i tyskland. De kørte jo med ens motor bygget af Roush (bla. kendt fra Nascar) basis var GM's LS1 motor den var så trimmet af Roush til en fuldblods Race Spec maskine. Firmaet bag V8STAR stod for at lease motor og ECU ud til de deltagende teams. Summen skulle være 54000;-Euro pr.bil pr.sæson.  Motoren var så plomberet og der var i kontrakten skyhøje bøder hvis denne plombering blev brudt.. Efter klassens fald viste det sig at motorene var næsten standard inden i. Støbt krumtap ingen portningsarbejde eller andre store eller dyre forbedringer... Men sådan er det jo muligt i cup klasser og ikke i noget der finder sted i fri klasser med et internationalt regelsæt....

Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience

Side 1 af 1 [8 total poster]
Motorsporten.dk - Motorsnak » Motorsport » DTC - Danish Touring Car » Sv.: DTC motor

Du kan vedhæfter filer i til dine indlæg i dette forum
Du kan indsende ny emner i dette forum
Du kan besvare emner i dette forum
Du kan slette dine indlæg i dette forum
Du kan rette dine indlæg i dette forum
Du kan afholde afsteminger i dette forum
Du kan kan stemme ved afstemninger i dette forum
Indlæg statistik er aktiveret i dette forum
Forum er Ukontrolleret
Retningslinier

Der er ingen garanti for at folkene bag Motorsporten.dk deltager i debatten, lige så lidt som der er garanti for at vi holder os væk.
Vi vil naturligvis deltage på lige for med alle andre.

Hold en ordentlig tone og et ordentligt sprog. Vi er mange der er glødende interesseret i sporten - og der skal være plads til alle - uden undtagelse.

Indlæg i Motorsnak er ikke udtryk for Motorsporten.dk's holdning, og vi forbeholder os ret til at fjerne indlæg.
Indlæg der ikke relaterer sig til emnet, vil blive slettet.
Indlæg der kun har til formål at reklamere, vil blive slettet.
Indlæg der chikanerer eller mobber, vil blive slettet.

Har du kommentarer eller er du i tvivl om noget, så er du naturligvis velkommen til at kontakte os pr e-mail - eller spørge nogle af de andre der deltager i debatten her i Motorsporten.dk´s "MotorSnak".

God fornøjelse!
Teamet bag Motorsporten.dk